۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
1399/06/25 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-09-16_10-10-19.jpg
حدود 70 درصد استانداردها برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می شود
وبدا؛ مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت مدارس چهارمحال و بختیاری به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا و حدود 70 درصد منطبق بر استاندارد های تعریف شده و در خصوص مسائل جزئی تر کاملا مطابق با دستورالعمل ها است.
به گزارش وبدا؛ دکتر سید حامد برکاتی در گفت و گوی بخش خبری 20 صداو سیمای مرکز استان در بیست و پنجمین روز،از شهریورماه 99، به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان، طرح سنجش سلامت مدارس و تغییرات نرخ جمعیتی در کشور و استان پرداخت.
وی تصریح کرد: روز به روز میزان رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به کسب تجربه مدارس و آموزش و پرورش و انجام نظارت ها در مدارس بهبود می یابد.
وی، در خصوص آمار موالید در استان اظهار داشت: شاخص جایگزینی جمعیت در سال های اخیر و بویژه در 3سال گذشته در همه جای کشور و استان چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است.
دکتر برکاتی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به زندگی سنتی خانواده ها و مطرح بودن بحث جمعیت بعنوان کانون خانواده از وضعیت موالید نسبتا بهتری برخوردار بوده ولی شاخص جایگزینی جمعیت در این استان نیز کاهش داشته و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.
وی با بیان اینکه، مادران بعنوان رکن اساسی خانواده باید در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتر داشته باشند افزود: 3اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حدود 1:50 تا 2متری و شست و شوی مرتب و صحیح دست ها باید توسط اعضای خانواده جدی گرفته شود.
مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از شهادت مامای جوان شهرستان بروجن در اثر ابتلا به کرونا و تسلیت این ضایعه ناگوار، از مردم خواست خطر شیوع این بیماری منحوس را جدی بگیرند.
دکتر برکاتی همچنین خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به هم جواری با استان های با شیوع بالای بیماری کرونا و قرار گرفتن در مسیر تردد استان های جنوبی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را به شکل جدی تری دنبال نمایند.
وی از سالمندان بعنوان سرمایه های معنوی کشور یادکرد و از جوانتر ها خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان کمک کنند.
تعداد بازدید: 657
Powered by DorsaPortal