۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1399/06/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-02-29_15-05-29CCCCCCCCCCCCCCC.jpg
راه اندازی اورژانس هوایی از نیازهای مبرم چهارمحال و بختیاری است که با همکاری مسئولین امر محقق گردید
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از افتتاح پایگاه اورژانس هوایی این استان همزمان با روز اورژانس خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اشاره به وجود مناطق سخت گذر، صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه، اورژانس هوایی را از نیازهای مبرم چهارمحال و بختیاری برشمرد که پس از رایزنی های مسئولین و با مساعدت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین نقدینگی آن ، امروز و همزمان با چهل و پنجمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی افتتاح شد.
وی خاطر نشان کرد: اولین بالگرد اورژانس هوایی استان در سال 97 دچار سانحه شد و با سقوط آن دو نفر از بهترین تکنسین های اورژانس 115 و 3نفر از نیروهای خدوم هوانیوز جان باختند و طی این مدت ماموریت های هوایی اورژانس توسط بالگردهای استان های همجوار انجام می شد.
دکتر شیرانی در ادامه، ابراز امیدواری کرد: استقرار اورژانس هوایی استان نشاء خیر و برکات برای مردم این استان باشد.
گفتنی است، آئین افتتاح پایگاه اورژانس هوایی استان، بیست و ششم شهریورماه 99، با حضور خانواده های شهدای راه خدمت شهیدان رسول طاهری و ستار کاویانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای راه خدمت، بویژه شهدای حادثه تلخ سقوط بالگرد اورژانس در اسفند ماه سال 97 از خانواده های این شهدا تقدیر به عمل آمد.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه مردم و مسئولین قدردان زحمات و فداکاری های کادر بهداشت و درمان و تکنسین های خدوم اورژانس و تمامی کسانی که به نوعی به همنوعانشان ارائه خدمت می نمایند هستند، از خانواده های شهیدان کاویانی و طاهری خواستند دعایشان را بدرقه راه تمامی کسانی کنند که از امروز قرار است با بالگرد اورژانس هوایی استان نجات بخش جان انسان های نیازمند خدمات اورژانس باشند.
تعداد بازدید: 862
Powered by DorsaPortal