۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1399/06/28 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20200629_012230_783CCC.jpg
دهمین اهدای عضو سال 99 با رضایت خانواده بیاتی در چهارمحال و بختیاری انجام شد
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: آدینه ای تلخ امروز برای خانواده محترم بیاتی اشکفتکی رقم خورد، تا منجی نجات بیماران مظلوم در انتظار عضو پیوندی باشند.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: کبد، کلیه ها بخشی از نسوجش، مرحوم اسماعیل بیاتی، 40 ساله از اهالی اشکفتک، ‌که بدلیل خونریزی مرگ مغزی به خواب ابدی رفت، سحرگاه بیست و هشتمین روز از شهریورماه 99 با رضایت خانواده سخاوتنمدش اهدا شد.
وی اظهار داشت : دومین اهدا عضو در هفته آخر تابستان نشان از شعور و فرهنگ و انسانیت بی نظیر هم استانی های سخاوتمند است.
دکتر رحمانی ادامه داد: شرایط واقعا تلخ و سختی در بیمارستان و بخصوص شرایط ویژه حاکم بر بخشهای icu ، مراقبت از بیماران درگیر با کرونا و وجود بار سنگین بر دوش عزیزان درمان گر و فرسایش و خستگی این روزهای عجیب نتوانسته خللی در دقت و هوشیاری همکاران غیور ما در ارائه خدمات به سایر بیماران وارد کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در طول این هفته دو مورد مرگ مغزی از بخش icu به واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه گزارش شد و این واحد بر حسب وظیفه مقدسش مکلف به فراهم آوری اعضا با ارزش بدن عزیز مرگ مغزی جهت پیوند به بیمار نیازمند عضو است.
وی ادامه داد: بدون توجه به شرایط زمان و مکان، خادمین پرتلاش این تیم دلسوزانه مراحل شناسایی، بررسی و تایید مرگ مغزی، مراقبت و رضایت گیری و عملیات جداسازی و اهدا عضو را با دقت و وسواس تمام و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می دهند.
دکتر رحمانی با ابراز خرسندی از اینکه، در شش ماه اول سال تیم فراهم آوری اعضای چهارمحال و بختیاری جزء معدود تیم های فعال کشور بوده است که جایگاه عالی خدمات خود را حفظ کرده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای 10 بیمار مرگ مغزی اهدا شده است.
تعداد بازدید: 864
Powered by DorsaPortal