۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
1399/07/23 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-10-14_09-22-38.jpg
برگزاری نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7
وبدا؛ نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7 با حضور مقامات ارشد معاونت آموزش وزارت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 7 برگزار شد.
به گزارش وبدا؛ نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7 با حضور دکتر حقدوست معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران ارشد این معاونت، رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسؤولان بسته‌های کلان منطقه 7 کشور تشکیل شد.
در این نشست که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به بیان چالش‌های پیاده‌سازی بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش پرداختند.
همچنین دکتر میرزایی مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را تشریح کرد، دکتر شهرام طهماسبیان سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه درخصوص بسته آموزش مجازی و دکتر دانش درخصوص بسته ارتقاء نظام ارزیابی آزمون‌ها مطالبی را بیان کردند.
دکتر اکبر سلیمانی در ابتدای نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7، گفت: بسته‌هایی مانند اعتباربخشی، ارتقا نظام ارزیابی آزمون‌ها و آموزش مجازی با توجه به ماهیت بسته‌ها و مشخص بودن نقشه راه بسته‌ها در دانشگاه کاربردی‌تر بوده و می‌تواند سبب ایجاد رقابتی سالم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای کسب بودجه بیشتر شود و این امر می‌تواند کیفیت و کمیت خدمات آموزشی را افزایش دهد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: درخصوص بسته‌هایی مانند آینده نگاری، مرجعیت علمی و بسته نسل سوم به نظر می‌رسد چهارچوب اجرایی واضح و روشنی ندارد و حتی هنوز مفاهیم اولیه مربوط به بسته مبهم است و نیاز به مفهوم سازی و روشن کردن مفاهیم و چهارچوب اجرایی احساس می‌شود که شاید معرفی دانشگاه‌هایی که در این زمینه کار کردند و نتایج سودمندی داشته‌اند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی در سطح گسترده و ملی راهکاری برای نهادینه سازی این بسته‌ها است.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها در اجرای این برنامه بحث ثبات مدیریت است و به نظر می‌رسد جهت نهادینه سازی بسته‌ها با توجه به تغییرات مدیریتی در سطح ملی و دانشگاهی و تاثیر این تغییرات بر استمرار سیاست‌ها و فعالیت‌ها مربوط به تحول به نظر می‌رسد که در نظر گرفتن ساختار سازمانی تعریف شده برای هر بسته می‌تواند راهگشا باشد.
دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار (بودجه) قابل قبول که بتوان پاسخگوی برنامه عملیاتی تحول باشد در نظر گرفته شده و این مسئله باعث کند شدن در پیاده سازی بسته‌ها شده است.
تعداد بازدید: 657
Powered by DorsaPortal