۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/07/25 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20200322_014011_303CCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
پیام تبریک دکتر شیرانی به مناسبت 16 اکتبر روز هوشبری
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی 16 اکتبر روز جهانی بیهوشی و هوشبری را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: این روز از آن سبب به نام روز جهانی بیهوشی و هوشبری نامگذاری شده است که اولین استفاده موفقیت‌آمیز از اتر برای بیهوشی بیماران انجام گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در سال‌های متمادی شاهد پیشرفت‌های عظیم در زمینه بیهوشی و هوشبری و همچنین علوم جراحی بوده‌ایم که نویدبخش سلامت برای بیماران نیازمند به جراحی و ثمره زحمات و تلاش‌های متخصصین این عرصه است.
وی خاطرنشان کرد: رشته هوشبری و بیهوشی از مهم‌ترین رشته‌های علوم بالینی است و متخصصین و کارشناسان این رشته در حساس‌ترین بخش‌های بیمارستانی یعنی اتاق عمل و ICU فعالیت می‌کنند که بالاترین مسؤلیت حرفه‌ای را برای آنان رقم می‌زند، به‌ویژه هم‌اکنون که شیوع بیماری کرونا، این مسؤولیت و خطری که آنان را تهدید می‌کند دوچندان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت "روز بیهوشی و هوشبری" این روز را به تمامی همکاران عزیز و بزرگوار، مدافعان ایثارگر و پرتلاش سلامت متخصصین، کارشناسان و دانشجویان این عرصه که خدمات انحصاری، ارزشمند و حیاتی انجام می‌دهند، تبریک گفته و از درگاه خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزونشان را مسئلت دارم.
تعداد بازدید: 768
Powered by DorsaPortal