۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1399/07/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/149032CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
خودمراقبتی، اولین اصل و اساس اقدامات مداخله ای برای مقابله با کرونا
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، خودمراقبتی، را اولین اصل و اساس اقدامات مداخله ای برای مقابله با کرونا عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: خودمراقبتی مهم‌ترین راهکار در مقابله با ویروس کروناست و 70 درصد در کاهش میزان بروز موثر است.
وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در جهان و کشور اظهار داشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در دنیا به بیش از 37 میلیون نفر و در کشور به نیم میلیون نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه، در استان نیز از هفته چهارم شهریورماه با افزایش شیوع ویروس و فوتی های ناشی از این ویروس مواجه هستیم افزود: در بعضی از هفته‌ها میانگین شیوع بیماری در استان نزدیک و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
به گفته وی، روزانه جواب 150 تا 200 تست بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام می شود و به طور میانگین 30 نفر از مبتلایان در مراکز درمانی بستری می‌شوند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه قطعاً تعداد موارد مثبتی که یا تست نداده و یا به دلیل علایم خفیف به مراکز درمانی مراجعه نداشته اند افزود: برآورد می شود، حدود 20 هزار مبتلا به کرونا در استان داشته باشیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه در زمینه رعایت استفاده از ماسک، این استان جزو استان‌های برتر کشور است افزود: متاسفانه فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نمی شود و ویروس وارد چرخش خانودگی شده و کنترل آن بسیار سخت تر شده است.
وی با تاکید بر اینکه، استفاده از ماسک لازم اما کافی نیست، از راه اندازی کمپین های مختلف آموزش و اطلاع رسانی و تلاش بی وقفه کارشناسان بهداشتی برای همراه نمودن مردم ، ادارات و اصناف برای رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره داشت.
دکتر شیرانی تصریح کرد: کیوسک‌های آموزشی در محل های پر تردد شهر شهرکرد مستقر و در ساعات شلوغ روز با همکاری سمن‌ها و بعضی از دستگاه‌ها برای ارائه آموزش‌های کرونایی اقدام و در این حرکت معاون و کارشناسان بهداشتی و مدیران دستگاه‌ها راساً در برنامه حاضر شده و با مشاهده میدانی در سطح شهر برای کنترل شیوع بیماری در تلاش هستند.
وی در ادامه بر همکاری بیشتر رسانه‌ها در جهت آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت کنترل بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به مردم تاکید نمود.
گفتنی است، بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در بیست و دومین روز از مهرماه 99 با محوریت بررسی مصوبات جلسات قبل، تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در جهان ، کشور و چهارمحال و بختیاری و ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی شده برای کنترل میزان شیوع این بیماری منحوس، در سالن شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
تعداد بازدید: 659
Powered by DorsaPortal