۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1399/09/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/Û²Û³-Û±Û´-Û°Ûµ-12158435_326CC.jpg
38 درصد محلات چهارمحال و بختیاری زیرپوشش طرح سلامت‌محور قرار گرفت
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز اجرای طرح سلامت‌محور سردار شهید قاسم سلیمانی از یکم آذر ماه تاکنون 38 درصد محلات استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: 402 محله برای اجرای طرح سلامت‌محور در استان سازماندهی شده است که تاکنون این طرح در 155 محله فعال شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا سه هزار و 291 عضو در قالب یک هزار و 97 تیم در محلات استان فعال شده است و به اجرای طرح سلامت‌محور بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی می‌پردازند.
جزایری تصریح کرد: در این طرح سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی با مشارکت بسیج، مرکز بهداشت، هلال احمر و نیروهای داوطلب مردمی تلاش دارند تا با قطع زنجیره انتقال ویروس از تعداد بیماران سرپایی، بستری و در نهایت مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید19 جلوگیری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا ظرف یک هفته آینده پوشش محلات استان در قالب این طرح به 50 درصد برسد و تا دی‌ماه تمامی محلات استان زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
جزایری، تقسیم‌بندی محلات استان را گام مهمی در اجرای این طرح برشمرد و گفت: طرح سردار شهید سلیمانی هفت راهبرد را پیگیری می‌کند که برای عملیاتی کردن این راهبردها 9 قرارگاه عملیاتی در استان تشکیل شده است.
وی، تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را نخستین راهبرد اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود:«تست گسترده، هوشمند و هدفمند»، «بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند»، «آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی»، «حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای»، «تعیین و اعلام هوشمند محدودیت‌ها» و «تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری» شامل دیگر راهبردهای این طرح می‌شود.
جزایری در ادامه، بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی و همراهی نامناسب برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به گروه‌های هدف خود را مهمترین چالش‌های کنترل ویروس کرونا در استان دانست و گفت: تنها ماسک زدن در پیشگیری از شیوع کرونا کفایت نمی‌کند بلکه باید دیگر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان هم‌اینک در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، تصریح کرد: وضعیت نارنجی به معنای وضعی پرخطر است از این‌رو مردم باید توجه داشته باشند که همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی با محدودیت‌های هوشمند آذرماه همراهی مناسبی داشته باشند.
وی در ادامه خواهان مطالبه گری رسانه های استان برای تعطیلی و منع تردد از ساعت 18 روز های 29 و 30 آذرماه با توجه به آئین سنتی و ملی شب یلدا برای کاهش مراسم های دورهمی و برگزاری مهمانی ها شد.
تعداد بازدید: 208
Powered by DorsaPortal