۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1399/11/07 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/12584383_761CCC.jpg
روند کاهش بیماری از حدود 2 هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری کاملاً متوقف شده است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند کاهش بیماری از حدود 2 هفته گذشته در این استان کاملاً متوقف شده است افزود: در حال حاضر از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم و در شرایط بیم و امید به سر می بریم.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: تعداد بیماران سرپایی نیز در نوسان است و در برخی روزها افزایشی است.
وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و تغییر ماهیت ویروس، از احتمال شیوع و خیزش جدید بیماری ابراز نگرانی نمود.
دکتر شیرانی گفت: یکی دیگر از نگرانی ها در خصوص اپیدمی کووید 19، ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری بویژه در استان های پر جمعیت و بزرگ و دریافت گزارشهای متعدد از افزایش بیماری در این گروه سنی است، که خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری گزارشی مبنی بر افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: به واسطه مجاورت با استان بزرگ و افزایش مبتلایان در گروه های سنی کودکان و نوجوانان در این استان و با توجه به اینکه پیش درآمد افزایش شیوع بیماری در جامعه افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان است، نگرانی ها از آغاز موج جدید بیماری زیاد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توجه کمتر نوجوانان و جوانان به رعایت پروتکل های بهداشتی و سرایت بیماری توسط این گروه به سایرین را از دیگر نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا برشمرد.
دکتر شیرانی گفت: وضعیت 4 شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا بر اساس رنگ بندی ها، آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی، از عوامل موثر در افزایش شیوع بیماری به عدم توجه به بهداشت تنفس و دست ها و حضور در تجمعات به مدت طولانی اشاره داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در ششمین روز از بهمن‌ماه 99 در چهارمحال و بختیاری گفت: طی 24 ساعت گذشته 179 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 35 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 2 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته دکتر شیرانی، هم اکنون 84 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 54 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 744 نفر اعلام نمود.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید: 265
Powered by DorsaPortal