۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1399/11/09 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20210128_010450.jpg
اعلام مصوبات جدید قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری
وبدا، مصوبات جدید درخصوص محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در مناطق آبی و زرد چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به شریح زیر اعلام شد.
به گزارش وبدا؛ در هشتمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا و پانزدهمین نشست کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری، درخصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی آبی، شهربازی، تئاتر، سینما، استخر شنا، مهادی کودک و برگزاری اجلاس نماز تصمیماتی اتخاذ گردید.
جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست از بازگشایی مهادی کودک از 12 بهمن ماه 99 در استان خبر داد و گفت: هم اکنون 345 مهد کودک با یک هزار نفر پرسنل شاغل در استان فعالیت خود را از یکشنبه آینده بر اساس رعایت نکات بهداشتی ابلاغی آغاز می‌کنند.
وی افزود: ابتدا با انجام تست سریع از مربیان و مسئولین مهادی کودک، مناطق آبی (شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان) با حداکثر ظرفیت 25 نفر و در مناطق زرد با حداکثر ظرفیت 15 نفر شروع به کار می‌کنند.
مردانی تاکید کرد: مهدکودک های استان با در نظر گرفتن فضای فیزیکی هر 4 مترمربع برای هر کودک فعالیت خواهند کرد و چنانچه موردی مثبتی یافت شد مهد کودک به مدت 14 روز تعطیل خواهد بود.
رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه از بازگشایی سینما، شهربازی ها، اماکن و سالن‌های ورزشی در استان خبر داد و گفت: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی در مراکز جمعی، پذیرش از طریق اپلیکیشن ماسک (غربالگری با کد ملی) انجام می‌شود و درصورتی که طی 14 روز گذشته تست کرونای فرد مثبت باشد از ورود آن ممانعت خواهد شد.
مردانی تاکید کرد: همچنین اجلاس نماز در شهرستان‌های 10 گانه چهارمحال و بختیاری با رعایت موارد بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن فضای فیزیکی 4 مترمربع به ازای هر فرد و حداکثر 2 ساعت برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از غافلگیری و شروع پیک چهارم بیماری، بازگشایی‌ها بدون شتاب زدگی و به صورت آرام با زمان بندی و نظارت انجام می شود.
تعداد بازدید: 193
Powered by DorsaPortal