۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1399/11/10 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/101_1CCCCCC.jpg
کرونا باز هم از غفلت مردم سوء استفاده کرد و جان دو نفر را گرفت
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در 24 ساعت گذشته کرونا باز هم از غفلت مردم سوء استفاده کرد و باعث فوت دو نفر در استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش وبدا؛ دکترمجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در نهمین روز از بهمن ماه سال 1399 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 190 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 37 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 6 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون 80 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 52 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 746 نفر رسید.
وی گفت: هم اکنون 13 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی با تاکید بر رعایت جدی بهداشت از سوی مردم و مسئولین به منظور جلوگیری از بروز پیک چهارم بیماری کرونا اظهارداشت: روند شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری کماکان از ثبات نسبی برخوردار است.
وی یاداور شد: طی سه روز گذشته، مراجعه بیماران با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان افزایش اندکی یافته که خوشبختانه منجر به افزایش موارد بستری نشده است.
دکتر شیرانی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اپیدمیولوژیک ، چنانچه موارد بهداشتی با شدت و وسواس از سوی مردم و مسئولین رعایت نشود پیک چهارم بیماری در اسفند ماه رخ می دهد که ارتفاع و شدت آن وابسته به رفتار اجتماعی مردم خواهد بود.
تعداد بازدید: 227
Powered by DorsaPortal