۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1399/11/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2021-02-08_13-42-32.jpg
تقدیر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از عملکرد موفق و درخشان رسانه ها در اطلاع‌رسانی بیماری کرونا

وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عملکرد رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی بیماری کرونا را موفق و درخشان ارزیابی کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در نوزدهمین روز از بهمن ماه 99 در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند که در این راه از جان و مال خود گذشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هدف انقلاب اسلامی را توسعه همه جانبه کشور به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، صنعت و ... تا دستیابی به کشوری سرآمد در همه ابعاد عنوان کرد و اظهار داشت: در این مسیر علیرغم اختلاف نظرها و نوسانات، وحدت و عزم ملی بسیارحائز اهمیت است چراکه مقصد دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور بین مردم و مسئولان واحد است.
وی افزود: رسانه ها یکی از ارکان مهم دموکراسی هستند که باید اهل فکر و جریان ساز باشند، و با روشنگری و تخصصی عمل کنند.
دکتر شیرانی اضافه کرد: رسانه‌ها چراغ راه برای رسیدن به اهداف هستند و باید طوری عمل کنند که اجازه داده نشود امور سیاسی در حوزه سلامت که با جان مردم سروکار دارد دخیل شود.
وی یادآورر شد: در بحث پیشگیری و مبارزه با کرونا رسانه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بسیار مطلوب عمل کردند و در تشویق و ترغیب مردم برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ایران جزو کشورهای موفق دنیا در این زمینه بوده است.
دکتر شیرانی ادامه داد: به واسطه عملکرد مطلوب رسانه‌ها و مطبوعات، حجم اطلاعات زیادی در بحث بیماری کرونا به مردم انتقال یافت.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم است گفت: در جریان کنترل بیماری کرونا، بر اساس برخی مصلحت اندیشی ها برای حفظ سلامت جسمی مردم، معیشت و سلامت روان جامعه، برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها در بازه های زمانی مشخص کم و زیاد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها سازمان بهداری در چهارمحال و بختیاری به امور درمانی مردم می‌پرداخت و پس از انقلاب و با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی تحول چشمگیری در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان رخ داد.
وی با اشاره به ارائه خدمات بسیار گسترده از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: این دانشگاه علاوه بر وظیفه اصلی آموزش و پژوهش، در حوزه‌های درمان، تحقیقات و فناوری های نوین، بهداشتی، ارائه خدمات سطح یک در دور افتاده ترین نقاط در شبکه های بهداشت و درمان، نظارت بر غذا و دارو و... را عهده دار است.
دکتر شیرانی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی در برخورد با فاجعه ها، بحران های غیر مترقبه مثل سیل، زلزله و ... اپیدمی هایی همچون کرونا و بیماری های دسته جمعی نقش خطیر ایفا می کند.
در پایان این نشست از خبرنگاران، رسانه ها و فعالان فضای مجازی که از ابتدای شیوع کرونا همراه مردم و مسئولین بودند تقدیر به عمل آمد.
تعداد بازدید: 322
Powered by DorsaPortal