۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
1399/12/02 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-02-29_15-05-29CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
انجام تست کرونایی انگلیسی برای مسافران از مبدا کشورهای اروپایی به چهارمحال و بختیاری
وب دا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تست و بررسی ابتلای 20 مسافر از مبدا کشورهای اروپایی به چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: خوشبختانه مورد مثبتی از ابتلا به کرونای جهش یافته گزارش نشده است.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در مصاحبه با رسانه ملی گفت: تاکنون مورد قطعی از ابتلا به کرونای جهش یافته در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، مواردی که مسافرت از مبدا کشورهای اروپایی به استان داشتند مورد تست قرار گرفتند و خوشبختانه مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا انگلیسی مشاهده نشده است.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که بطور قطعی ویروس جهش یافته در استان وجود ندارد، چراکه ویروس وارد چرخه گردش در کشور شده است و امکان ابتلا به آن وجود دارد.
وی یادآور شد: تشخیص کرونا انگلیسی هزینه‌بر و نیاز به ارسال نمونه و بررسی در 3 آزمایشگاه تخصصی و مرجع تهران است.
دکتر شیرانی ادامه داد: تاکنون نزدیک 20 نفر از کسانی که از کشورهای اروپایی وارد استان شده‌اند مورد بررسی قرار گرفتند و موردی از ابتلا به بیماری یافت نشد.
وی یادآور شد: طی یک هفته گذشته با شیب ملایم افزایش بیماران مبتلا به کووید 19 در موارد سرپایی و بستری مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری مواجه بودیم، که طی دو روز اخیر روند افزایشی متوقف و ثبات نسبی در وضعیت شیوع کرونا در استان حاکم است.
تعداد بازدید: 306
Powered by DorsaPortal