۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1399/12/03 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/sad.jpg
سامانه 190 پاسخگوی سئوالات دارویی مردم
وبدا؛ مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو شهرکرد گفت: سامانه 190 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو در ساعات اداری پاسخگوی عموم مردم در خصوص سئوالات دارویی و مسمومیت ها است.
به گزارش وبدا به نقل از رابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر حمیده رضوی افزود: این مرکز از ساعت 8 صبح الی 13 پاسخگوی شهروندان در زمینه تهیه داروهای کمیاب، موارد مصرف دارو، مقدار مصرف دارو، عوارض ناخواسته داروها، تداخلهای دارویی، مصرف داروها در بارداری و شیردهی، موارد احتیاط و یا منع مصرف دارو، اقدامات پیشگیرانه در مسمومیتها و ... است.
وی، از شهروندان خواست تا نیازها و کمبودهای دارویی خود را به سامانه 190 اعلام کنند.
دکتر رضوی ادامه داد: گاهی تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور باعث سرگردانی بیماران در تهیه آن نوع داروها و همچنین بروز کمبودهای غیر واقعی در بازار داروئی می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان واردات برخی دارو ها با مشکلاتی مواجه شده که خوشبختانه با تدابیر به موقع و هوشمندانه سازمان غذا و دارو غالب داروهای کمیاب و مواد اولیه ضروری به مقدار مورد نیاز بیماران نیازمند این گونه داروها تامین شده است.
وی در پایان گفت: هم اکنون با ایجاد هماهنگی مطلوب بین معاونت، داروخانه ها و شرکت های پخش، کمبود های دارویی سریعا پیگیری و داروهای کمیاب مورد نیاز مردم در اسرع وقت (غالباً در کمتر از یک روز) تامین می گردد.
تعداد بازدید: 213
Powered by DorsaPortal