۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1399/12/11 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/8W4A7731CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.JPG
هرگونه بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی وقوع شرایط بحرانی در نوروز 1400 را درپی دارد
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خطرات جدی شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی گفت: در صورت عادی انگاری احتمال بحرانی شدن شرایط در ایام نوروز وجود دارد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در در جلسه آمادگی ارائه خدمات در ایام نوروز 1400 اظهار داشت: ویروس جهش یافته انگلیسی، بسیار جدی است و احتمال زیاد وجود دارد در ایام نوروز به شرایط بحرانی برسیم.
وی با اشاره به زحمات و تلاش های صورت گرفته در طول یکسال گذشته کادر درمان، ضمن تقدیر از زحمات وتلاش های آنان اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش تعداد بستری بیماران بستری و سرپایی کرونا مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه، نظارت ها بر فعالیت بیمارستان ها ، کلینیک ها و مراکز درمانی در ایام نوروز با قوت ادامه خواهد داشت، از مردم خواست جهت پیشگیری از ایجاد شرایط بحرانی، ضمن مراقبت های لازم ، سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی وشستشوی دست ها را رعایت نموده و از حضور در تجمعات خودداری نمایند.
دکتر رحمانی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح سلامت نوروزی از 25 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه، دستورالعمل ها و پروتکل های ابلاغی ستاد ملی کرونا، در اجرای برنامه ها باید مد نظر قرارگیرد و همه محدودیت ها و الزامات و نکات پیشگیرانه در همه موارد رعایت شود، از روسای بیمارستان ها خواست در راستای شناسایی به موقع و جداسازی بیماران در پیش ورودی اورژانس های بیمارستانی پذیرنده بیماران عفونی و کووید 19 تمهیدات تریاژ دولایه عفونی را فراهم نمایند.
وی، همچنین از روسای بیمارستان ها خواست، تا با برنامه ریزی و هماهنگی از آمادگی و فعال بودن مراکز درمانی و وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی اطمینان حاصل نمایند.
دکتر رحمانی در پایان متذکر شد، بیمارستان ها باید با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت ها آماده ارائه خدمات لازم به مردم در ایام نوروز باشند.
تعداد بازدید: 337
Powered by DorsaPortal