۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
1400/01/29 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/12584383_761CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
وضعیت کرونا در هفته گذشته/ روند صعودی شیوع کروناویروس در چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: آن طور که آمار نشان می‌دهد، شیوع کروناویروس در چهارمحال و بختیاری طی هفته گذشته روند صعودی داشته است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح وضعیت کرونا طی هفته گذشته (21 تا 27 فروردین ماه 1400) در چهارمحال و بختیاری گفت: هفته بسیار شلوغ و پرتردد به لحاظ میزان شیوع و ابتلا به کرونا در استان را شاهد بودیم، به طوری که آمار بستری ها نسبت به اول هفته با رشد 2 برابری همراه بود.
وی افزود: همچنین در این مدت آمار موارد مشکوک سرپایی 4 رقمی شد و روزانه بیش از 1000 نفر مشکوک به این بیماری تحت آزمایش قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در این مدت به طور متوسط روزانه آمار موارد بستری فراتر از 500 نفر شد و تمام ظرفیت های بیمارستانی استان ویژه بیماران کرونایی اشباع و تکمیل شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه روند صعودی میزان ابتلا کماکان تا پایان هفته ادامه یافت و هم اکنون نیز متوقف نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت و همراهی مردم در هفته پیش رو، روند رشد بیماری کرونا متوقف و سیر نزولی آغاز شود.
به گفته دکتر شیرانی؛ چنانچه روند صعودی ادامه یابد، با توجه به محدودیت ظرفیت های بیمارستانی باید از بیمارستان‌های صحرایی و مکان‌هایی خارج از بیمارستان برای درمان بیماران استفاده شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در مرز استفاده ازمکان های خارج بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی قرار داریم افزود: در حال حاضر در تمام شهرستان ها مکانی به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شده است و در مرکز استان نیز این مکان به صورت نسبی تجهیز شده تا در صورت نیاز با همکاری ارگان‌ها و سازمان ها سریعاً به بهره‌برداری رسد.
دکتر شیرانی ادامه داد: هم اینک بستری و ترخیص زودهنگام بیماران به عنوان یکی از سیاست ها در مدیریت موارد بستری در بیمارستان ها در نظر گرفته شده است.
وی بااشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در شرایط بسیار سختی قرار دارد از مردم خواست؛ برای حفظ سلامتی و کاهش شیوع بیماری در خانه بمانند و فقط در موارد بسیار ضروری از خانه خارج شوند.
تعداد بازدید: 219
Powered by DorsaPortal