۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1400/02/08 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/unnamedCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
فاز اول واکسیناسیون کرونا با استقبال 70 درصدی گروه هدف در چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا با استقبال 70 درصدی گروه هدف با تزریق 4 نوع واکسن شب گذشته به پایان رسید.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در هفتمین روز از اردیبهشت ماه 1400 ، با اعلام خبر آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا از امروز به مدت 2ماه برای گروه سنی 80 به بالا(متولیدین 1320 به بالا) افزود: به منظور تسهیل و دسترسی آسان تر گروه هدف به خدمات واکسیناسیون، در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت علاوه بر مراکز منتخب، محل هایی جهت مراجعه سالمندان در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، در مرکز استان 5 محل در خارج از مراکز منتخب جهت مراجعه گروه هدف معرفی شده است که 3مرکز در منطقه شرق شهرکرد و 2مرکز در منطقه غربی می باشد.
وی با اشاره به انتشار برخی شایعات مبنی بر مراجعه سالمندان به مراکز بهداشتی و یا ثبت اطلاعات در سامانه های غیر معتبر از رسانه ها و صدا و سیمای استان خواست در این زمینه اطلاع رسانی دقیق داشته باشند تا افراد پیش از تماس کارشناسان بهداشتی، مراقبین و بهورزان و تعیین زمان و مکان مراجعه به هیچ یک از مراکز مراجعه نداشته باشند.
جزایری در ادامه با ابراز گلایه از انتشار برخی مطالب کذب مبنی بر بروز عوارض جدی با تزریق برخی از واکسن ها اظهار داشت: بنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت، برای انجام واکسیناسیون بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس برای شما است.
رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه با اشاره به محدودیت واردات واکسن بر لزوم ساماندهی و مدیریت واکسن موجود تاکید و خاطر نشان کرد: با مدیریت خوب کمیته کشوری و بر اساس سند ملی واکسیناسیون، این اقدام در حال انجام است.
به گفته وی، بر اساس پیش بینی ها در فاز دوم واکسیناسیون در کشور یک میلیون و 150 هزار سالمند بالای 80 سال طی هفت روز و به طور کلی هفت میلیون نفر از افراد بالای 60 سال به مدت 30 تا 35 روز واکسن را دریافت می نمایند.
جزایری افزود: در فاز 2واکسیناسیون همزمان با افراد بالای 60 سال، گروه سنی 16 تا 60ـسال مبتلا به بیماری زمینه ای تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در فاز اول نیز علاوه بر کادر بهداشتی و درمانی برخی گروه های در معرض خطر از جمله جانبازان شیمیایی و بالای 50 درصد، مراکز نگهداری سالمندان، پاکبانان و ... نیز واکسن را دریافت کردند.
به گفته رئیس مرکز بهداشت استان، در فاز 3واکسیناسیون کرونا، مراکز تجمعی از جمله پادگان ها، زندان ها و مراکز تجمعی اقامتی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه همچنان موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت دست ها است افزود: استفاده صحیح از ماسک، 85 درصد از ابتلا به کووید 19 جلوگیری می کند.
تعداد بازدید: 232
Powered by DorsaPortal