۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1400/02/08 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/Û²Û³-Û±Û´-Û°Ûµ-12158435_326CCCCCCCCCCCCC.jpg
تکمیل فرآیند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن تشریح جزییات روند واکسیناسیون علیه کووید19 در چهارمحال و بختیاری، از تکمیل روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در نشست خبری سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 با اصحاب رسانه با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری و مجموعه های تابعه‌ دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از تاریخ 21 بهمن ماه 1399 تزریق واکسن کرونا در گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون کووید-19 همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و این روند به تناسب تحویل دوزهای مختلف واکسن، ادامه یافت.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای فاز نخست واکسیناسیون علیه این بیماری منحوس، روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان در جایگاه خط مقدم مواجه با کرونا، تکمیل شده است.
وی افزود: جمعیت کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری حدود 8 هزار نفر می باشد که برای تمامی این افراد واکسن تامین گردید اما با توجه به اختیاری بودن تزریق واکسن و یا شرایطی همچون عدم ابتلا به کرونا طی 6 ماه اخیر، تعداد محدودی از این قشر واکسن دریافت نکردند.
مهندس جزایری در ادامه ضمن تشریح اولویت وتقسیم‌بندی گروه‌های هدف واکسیناسیون یادآوری کرد: گروه‌های هدف در چهار فاز طبق سند ملی واکسیناسیون کووید 19 تعریف شده‌اند؛ در فاز نخست که از زمستان سال 99 آغاز شد، به ترتیب واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری های زمینه ای بسیار پر خطر و سالمندان، مراکز نگه‌داری معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان در دستور کار قرار گرفت.
وی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون علیه کووید 19 از روز سه شنبه 7 اردیبشهت 1400 همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: در این مرحله افراد مسن بالای 60 سال یعنی متولدین 1320 واکسینه خواهند شد.
وی یادآور شد: فاز دوم تزریق واکسن عمومی علیه بیماری کووید 19 تا تیرماه 1400 ادامه دارد.
جزایری با بیان اینکه مردم از مراجعه حضوری برای تقاضای دریافت واکسن خودداری کنند گفت: هم اکنون قریب به 98 درصد افراد در سامانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری پرونده‌ الکترونیک سلامت دارند، و افراد مشمول دریافت واکسن به صورت پیامکی و یا تماس از طریق سامانه 4030 از سوی مراکز بهداشت فراخوان می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین افراد برای تزریق واکسن بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کووید-19، بدون نگرانی منتظر ارتباط همکاران مراکز خدمات جامع سلامت باشند.
تعداد بازدید: 410
Powered by DorsaPortal