۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1400/02/18 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2021-05-08_10-06-47.jpg
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت گرامیداشت روز اسناد و مدارک پزشکی

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با صدور پیامی، 17 اردیبهشت‌ماه، روز اسناد و مدارک پزشکی را تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در این پیام اظهار داشت: فناوری اطلاعات سلامت یکی از با ارزشترین اهرم‌های برنامه ریزی و تصمیم گیری های مدیریتی در رده های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی می باشد، از این رو درک اهمیت والای آن به مثابه توسعه تفکر و بینش اطلاعاتی است.

وی افزود: در سازمان‌های مراقبت سلامت مثل بیمارستان یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار است و به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع اطلاعاتی مطرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: پرونده پزشکی بیمار مهم ترین ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی است و بیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و ... می باشد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: مدارک پزشکی (Medical Record) عبارت از اوراق و مدارکی است به ضرورت خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شده به بیمار در یک مرکز بهداشتی و درمانی تهیه و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در پایان 17 اردیبهشت ماه "روز اسناد و مدارک مدارک پزشکی" را بر امانتداران عرصه سلامت و فناوری اطلاعات سلامت بویژه پرسنل سخت کوش واحد مدارک پزشکی بیمارستان های استان چهارمحال و بختیاری تبریک گفت و از خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی سلامتی و صحت نمود.
تعداد بازدید: 379
Powered by DorsaPortal