۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1400/03/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/unnamedccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc.jpg
تشریح‌ دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور برگزاری انتخابات 1400


وبدا؛ رئیس‌ مرکز‌ بهداشت‌ چهارمحال‌ و بختیاری، ضوابط و دستورالعمل‌ های بهداشتی به منظور برگزاری انتخابات‌ 1400 را در استان تشریح کرد.

به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی‌ معاونت بهداشتی؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت‌ چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولیت‌ نظارت و مراقبت از اجرای ضوابط بهداشتی بر عهده ستاد انتخابات کشور و با همکاری استانداران‌ و فرمانداران‌ مراکز حوزه های انتخابات‌ است‌.

وی در خصوص مسئولیت‌ نظارت‌ بر رعایت‌ دستورالعمل‌ های بهداشتی در انتخابات1400، افزود: در انتخابات ریاست‌ جمهوری این مسئولیت بر عهده ستاد انتخابات‌ کشور و ستاد های استانی است.

جزایری اضافه کرد: در انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان‌ مسئولیت‌ نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی بر عهده مسئول اجرایی انتخاباتی‌ هر محل است.

وی‌ اظهار داشت: نظارت‌ عالی بر اجرای صحیح‌ و کامل دستورالعمل‌های‌ حاضر بر عهده وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی‌ وکارشناسان بهداشتی دانشگاه است‌.

جزایری تصریح کرد: مدارس،مساجد، تالارها، سالن‌های‌اجتماعات، اماکن‌ ورزشی، آموزشی، اداری و مواردی نظایر آن با هماهنگی استانداری و فرمانداری نهایت همکاری را با ستاد انتخابات به عنوان فضای باز خواهند داشت‌.

وی گفت: جا‌نمایی‌ صندوق های اخذ رای با نظر بازرسان وزارت بهداشت‌ وهمکاری وتایید هیات های اجرایی انجام‌ خواهد گرفت‌.

جزایری بیان کرد: فرمانداری‌هاو بخشداری‌ها با هماهنگی ستاد انتخابات کشور ملزم به جانمایی‌ شعب اخذ رای، متناسب با دستورالعمل‌ ابلاغی مشترک وزارت کشور ووزارت بهداشت هستند‌.

وی افزود: اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و گندزدایی‌ محیط است‌.

جزایری اضافه کرد: هر گونه پذیرایی‌ و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزدهای‌ انتخاباتی و هواداران‌ آن‌ها ممنوع است‌.

وی اظهار داشت: از تجمع رای دهندگان‌ در روز رای گیری در صفوف پای صندوق‌ رای‌ و همچنین مسئولیت اجرایی و نظارتی در محل اخذ رای، بدون رعایت فاصله گذاری حداقل 2 متر پرهیز شود‌.

جزایری تصریح کرد: توصیه‌ می‌‌شود‌ که بیماران خاص‌ و افراد دارای بیماری زمینه ای برای رای دهی به شعب کم‌ تراکم مراجعه نمایند و تدابیری‌ برای اخذ رای در منزل اندیشیده شود‌.

رئیس‌ مرکز‌ بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همه رای دهندگان‌ و عوامل شعب، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی ملزم به استفاده از ماسک هستند‌.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی نکات بهداشتی‌، آموزشی و توصیه های بهداشتی از طریق صدا و سیما در حال انجام است که مردم بدون دغدغه انتقال بیماری حضور پر شوری داشته باشند.

جزایری افزود: پیش‌بینی شعب سیار به‌ منظور‌ اخذ رای در مناطق پر تراکم و پرخطر همچنین بیماران در قرنطینه و یا بستری در بیمارستان‌ ها انجام خواهد گرفت‌.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم‌ استقبال از نامزد‌های‌ انتخاباتی‌، راه‌ اندازی‌ کارناوال‌ها، جلسه‌های‌ تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضاهای سربسته مطلقا ممنوع است‌.

جزایری اظهار داشت: بازرسان‌ مراکز بهداشت بر مراکز‌ تهیه غذا توسط دست‌‌اندر‌ کاران‌ انتخابات‌ نظارت نمایند‌.

وی گفت: گندزدایی توسط ستاد انتخابات و نظارت بر گندزدایی‌ دفاتر نظارت‌، شعب اخذ رای و سایر اماکن مرتبط‌ با فرایند‌ انتخابات‌ توسط بازرسان‌ مرکز‌ بهداشت انجام می‌گیرد‌.

جزایری تصریح کرد: چیدمان مناسب میزها و صندلی ها برای رای دهندگان و عوامل شعب در نظر گرفته شود به صورتی که فاصله 2 مترطولی فاصله حفظ شود‌ یعنی اختصاص‌ 8 متر مربع برای هر نفر و استفاده از حداکثر 30 درصد ظرفیت محل برای حضور افراد.

وی افزود: حفظ تهویه و تامین‌ هوای تازه در فضاهای سربسته الزامی است‌ و مسئولین حوزه های مکلف‌ به نظارت بر رعایت تمام مفاد این دستورالعمل هستند‌.

جزایری اضافه کرد: رای‌ دهندگان‌ در صورت امکان‌ از خودکار شخصی استفاده کنند و قبل و بعد از رای دادن، دست ها ضدعفونی‌ و یا با صابون مایع شستشو‌ شود‌.

وی گفت: اطلاع رسانی به مردم‌ در رسانه های‌ گروهی به ویژه صدا و سیما در خصوص نیاوردن‌ خردسالان و کودکان به شعب اخذ رای انجام گیرد‌.

جزایری اظهار داشت: استفاده از ماسک به صورت مستمر توسط رای دهندگان‌، خبرنگاران، مسئولین اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل های برگزاری انتخابات الزامی‌ است‌.

وی تصریح کرد: پس از مشخص‌ شدن نتیجه قطعی انتخابات، نامزدهای پیروز‌ و هوادارانشان‌ از برگزاری هرگونه تجمع در خیابان‌ها‌، میادین‌ شهر و نظایر آن خوداری کنند.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید: 210
Powered by DorsaPortal