۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
1400/04/12 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/drmoha.jpg
مبارزه قاچاق کالاهای سلامت محور از اهمیت مضاعفی برخوردار است

وبدا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در پیامی فرا رسیدن دوازدهم تیرماه سالرزو صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری(مد ظله لعالی) مبنی بر تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گرامی داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی افزود: پس از صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در دوازدهم تیرماه 1381 مبنی بر تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با این پدیده شوم شتاب بیشتری به خود گرفت و اقدامات منسجم و موثری در دستگاه های مختلف برنامه ریزی و اجرا شد.
وی تصریح کرد: در اطاعت از فرامین و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و همسو با سایر ارگانها، دانشگاه های علوم پزشکی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور ایفا نموده اند.
وی، ضمن اشاره به آثار مخرب ناشی از قاچاق کالا برای کشور از جمله ایجاد اختلال در نظام اقتصادی، کاهش اشتغال و رشد بیکاری، آسیب به توان تولید داخلی و به خطر افتادن سلامت شهروندان گفت، در سالهای اخیر قاچاق کالا آسیب های جدی به پیکره اقتصاد کشور وارد نموده و بسیاری از تولید کنندگان داخلی را با مشکلات اساسی دست به گریبان کرده است.
دکتر محمدی تصریح کرد: مبارزه قاچاق کالاهای سلامت محور مانند داروها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است چرا که اساسا مبداء تولید این فرآورده های قاچاق مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده در این محصولات وجود نخواهد داشت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان، عوارضی نظیر آلرژی و حساسیت، سوزش در محل مصرف، کهیر، کچلی، آکنه، عفونت و حتی کوری، صدمات کبدی و گاهاً سرطان ها را از آسیب های ناشی از مصرف اینگونه فرآورده های قاچاق و غیر بهداشتی برشمرد.
تعداد بازدید: 463
Powered by DorsaPortal