۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
1400/04/14 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2021-03-26_12-34-42CCCCC.jpg
روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری متوقف شد/ اردل به جمع شهرستان های نارنجی استان پیوست

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال بختیاری گفت: از دو سه روز گذشته، روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در این استان متوقف شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اگر چه افزایش بار بیماری کرونا در استان بارز نیست، اما نگرانی ها با توجه به گسترش ویروس جهش یافته از نوع دلتا موسوم به نوع هندی و سرایت آن در نقاط مختلف کشور و بسیاری از نواحی جنوب، جنوب شرقی، حتی جنوب غربی و برخی از نواحی مرکزی کشور، در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بار مسافرت ها بیم این می رود دیر یا زود سایر استان های کشور نیز گرفتار این از نوع ویروس کرونا شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از هم استانیان در حوزه های جنوبی کشور مشغول به کار هستند و تردد این افراد ممکن است باعث شیوع این بیماری شود، کما اینکه متاسفانه یک مقداری رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاسته شده است.
وی افزود: طی یکی دو روز گذشته با توجه به افزایش بار بیماری در یک هفته اخیر در شهرستان اردل وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر پیدا کرد و هم اکنون 5 شهرستان اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر شیرانی ابراز امیدواری کرد: مردم دقت کافی و رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند تا مجدداً با افزایش بار بیماری مواجه نشویم و با افزایش سرعت واکسیناسیون پس از گذشت یکی دو ماه، با یک ثبات قدم بیشتر به فعالیت های اجتماعی خود ادامه بدهیم.
تعداد بازدید: 333
Powered by DorsaPortal