۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
1400/04/14 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2021-07-14_15-20-27.jpg
دومین جلسه هماهنگی راه اندازی خانه های بهداشت عشایری در استان چهار محال و بختیاری تشکیل شد

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از تشکیل دومین جلسه هماهنگی راه اندازی خانه های بهداشت عشایری در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: این جلسه در چهاردهمین روز از تیرماه 1400 با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان کوهرنگ، مدیر کل امور عشایر استان و جمعی از مدیران مربوطه در مرکز بهداشت استان برگزار و ضمن بررسی محل استقرار کانکس های مجهز در مناطق عشایری شهرستان های کوهرنگ و اردل ، در خصوص نحوه مستندسازی روند استقرار و افتتاح این خانه بهداشت ها بحث و تبادل نظر شد.
وی، با اشاره به تصویب احداث 30 خانه بهداشت عشایری در استان چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد، 22خانه بهداشت عشایری در شهرستان کوهرنگ، 5 باب در شهرستان اردل و در شهرستان های شهرکرد، فارسان و کیار هر کدام یک باب بهره برداری می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی برگزاری آئین افتتاح برخی از خانه بهداشت عشایری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تیرماه جاری افزود: در این جلسه پیش بینی های لازم برای استقرار دو دستگاه کانکس مجهز در مناطق عشایری چما(غار یخی) و گلچین از توابع شهرستان کوهرنگ و یک دستگاه کانکس در منطقه عشایری الونک از توابع شهرستان اردل بعمل آمد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در ادامه از جذب 40 بهورز جهت خدمت در این خانه بهداشت های عشایری خبر داد و افزود: هم اکنون 2 پایگاه با حضور پزشک، ماما، مراقب سلامت، بهورز و نیرو جهت سم پاشی در شهرستان کوهرنگ مستقر می باشد.
تعداد بازدید: 196
Powered by DorsaPortal