۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1400/04/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/aHR0cHM6Ly9jZG4ueWpjLmlyL2ZpbGVzL2ZhL25ld3MvMTM5OS8xMC8yMC8xMzI1MTE5OF81MDAuanBnCCC.jpg
شمار جان باختگان ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری به 1170 نفر رسید


وبدا؛ رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: طی شبانه روز گذشته ویروس منحوس کرونا جان یک هم استانی دیگر را در چهارمحال و بختیاری گرفت و در مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری به 1170 نفر در استان رسید.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در بیست و چهارمین روز از تیرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 691 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 123 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 208 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 21 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون 232 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 161 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1170 نفر است.
به گفته وی؛ هم اکنون 28 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون مورد قطعی ابتلا به ویروس جهش یافته موسوم به دلتا در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است و اکثر موارد جدید ممکن است از این نوع باشد.
دکتر شیرانی ادامه داد: تنها تفاوت این ویروس با انواع قبلی در گسترش بیماری ست به طوری‌که در سویه دلتا امکان سرایت پذیری بیشتری وجود دارد.
وی در پایان گفت: از این رو اقدامات پیشگیرانه باید نسبت به قبل متمایز باشد و در استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش توجه کرد.
تعداد بازدید: 241
Powered by DorsaPortal