۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1400/05/01 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/13890406_725CCCC.jpg
روند ابتلا به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی، نگران‌کننده و هشدارآمیز است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون تعداد بیماران در بخش‌هایی سرپایی و بستری رو به افزایش است و عمده نگرانی، ظرفیت های محدود بیمارستانی برای بیماران کرونا است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان های استان با حداکثر ظرفیت در حال ارائه خدمات هستند افزود: در همه شهرستانها روند بیماری افزایشی و سرعت روبه رشد بیماری وجود دارد.
دکتر شیرانی ادامه داد: بیشتر گرفتاری ها خوشه ای و تجمعی است و یکی از عمده مشکلاتی که باعث افزایش آبشاری بیماری شده است عدم احتیاط کسانی است که علائم اولیه دارند و به علت اینکه احتیاط لازم و قرنطینه اولیه را انجام نمی‌دهند باعث ابتلای اطرافیان و خانواده می‌شوند.
دکتر شیرانی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در سی و یکمین روز از تیرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 523 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 107 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
دکتر شیرانی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 171 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 33 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
وی یادآور شد: هم اکنون 339 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 266 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1183 نفر است.
وی ادامه داد: هم اکنون 42 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان های شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته دارند.
به گفته وی؛ شهرستان های کیار، سامان، اردل و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
تعداد بازدید: 223
Powered by DorsaPortal