۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1400/05/09 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/12584383_761CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری به رنگ قرمز کرونایی درآمد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در چهارمحال و بختیاری به لحاظ رنگبندی کرونایی پنج شهرستان شامل اردل، کیار، بروجن، فارسان و شهرکرد قرمز و بقیه شهرستانها به رنگ نارنجی هستند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت بیمارستانهای شهرستان‌های بروجن و شهرکرد تقریبا تکمیل شده است و همه بخش‌های مراکز درمانی با ظرفیت اضافی در حال فعالیت هستند.
وی در حال حاضر ویروس از نوع دلتا و گسترش عفونت بسیار بالاست افزود: افزایش شیوع بیماری در این پیک، به علت سهل انگاری وعدم رعایت موازین بهداشتی است.
دکتر شیرانی ادامه داد: همچنین در این موج از شیوع ویروس، امکان ایجاد محدودیت ها و ممنوعیت کم است.
وی اضافه کرد: در این پیک بیماری، اغلب نوجوانان، جوانان و کودکان گرفتار می‌شوند که ایزوله کردن این قشر به ویژه کودکان با سختی همراه است، همچنین پرسنل بهداشت و درمان خسته و فرسوده می باشد و بر این اساس به لحاظ شیوع بیماری شرایط سخت تری پیش‌بینی می‌شود.
دکتر شیرانی تصریح کرد: هم اینک تنها راه فقط و فقط خود مراقبتی است و افراد جامعه باید با مراقبت و مواظبت از خود به کاهش این بیماری کمک کنند.
وی با بیان اینکه ایمنی پس از دو نوبت تزریق واکسن و بعد از دو هفته ایجاد می شود گفت: در موج پنجم شیوع بیماری با توجه به افزایش بیماران، شاهد کاهش تلفات و مرگ و میر نسبت به موج های قبلی هستیم که نشان از تاثیر واکسیناسیون عمومی است.
دکتر شیرانی یادآور شد: با انجام واکسیناسیون گسترده مردم علیه بیماری کرونا پیش بینی می‌شود پس از گذر از این موج، شاهد وجود بیمار بدحال و یا مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان و کشور نباشیم.
دکتر شیرانی در ادامه با تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در هشتمین روز از مردادماه سال 1400 افزود: طی 24 ساعت گذشته 635 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 150 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 211 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 53 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 467 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 380 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1201 نفر است.
به گفته رییس داشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ هم اکنون 37 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید: 251
Powered by DorsaPortal