۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1400/06/28 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2021-09-19_12-01-20.jpg
آئین افتتاح‌ پد و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از برگزاری آئین افتتاح‌ اولین پد و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی مرکز استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: این آئین با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ نکونام‌ نماینده معزز ولی‌‌ فقیه‌ در استان و امام‌ جمعه‌ شهرکرد، معاونین توسعه و درمان‌ دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد‌، شهردار شهرکرد، مدیر عامل مجمع خیرین و جمعی از اعضای اعضای شورای شهر و خیرین نیک اندیش، خانواده شادروان رحمت ا... توکلی زانیانی و مدیریت و کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی استان در مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی، در بیست و هفتمین روز از شهریورماه 1400 برگزار شد.
به گفته وی، عملیات احداث پد و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی استان در زمینی به مساحت 400 متر مربع و آشیانه با زیربنای 2500 متر مربع از زمستان 1399 آغاز و همزمان با چهل و ششمین سالگرد تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی با آورده اعتباراتی از سوی دانشگاه و صرف اعتباری بیش از 500 میلیون تومان از سوی خانواده شادروان رحمت ا... توکلی زانیانی افتتاح شد.
به گفته وی، این هشتمین پد اورژانس هوایی است که بمنظور تسهیل و تسریع روند امدادرسانی به مصدومین حوادث احتمالی و انتقال بیماران از مناطق صعب العبور استان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به حادثه سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت شهیدان طاهری و کاویانی و سه شهید هوانیوز، با توجه به موقعیت جغرافیایی و صعب العبور بودن منطقه برخورداری از اورژانس هوایی را از نیازهای مبرم استان برشمرد.
دکتر شیرانی در ادامه به انجام بیش از 60 ماموریت هوایی برای امداد رسانی به مصدومین و بیماران پس از استقرار بالگرد جایگزین در استان اشاره داشت.
دکتر شیرانی در ادامه از خدمات تکنسین های اورژانس 115 استان تقدیر و این قشر را از جمله انسانهایی بر شمرد که علاوه بر دانش و مهارت، مزین به خصایص انسانی، شجاعت، صبوری و از خود گذشتگی هستند.
گفتنی است، در ادامه این مراسم از سازمانهای حامی اورژانس پیش بیمارستانی و تکنسین های نمونه با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.
تعداد بازدید: 317
Powered by DorsaPortal