۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1400/07/01 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/Û²Û³-Û±Û´-Û°Ûµ-12158435_326CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
واکسیناسیون‌ کووید‌19‌، رکن‌ اساسی‌ کنترل‌ همه‌گیری

وبدا؛ معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ شهرکرد گفت: واکسیناسیون‌ کووید19‌، اساسی‌ترین‌ رکن‌ کنترل همه‌گیری‌ این بیماری است‌.

به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه‌‌ علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک فرا رسیدن‌ ایام‌ هشت‌ سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی با دو هدفِ ،رصد، رهگیری و شناسایی بیماران کرونایی وواکسیناسیون در استان به پیش‌ می‌رود‌ که مصداق بارز آن‌ مهار کردن و کنترل‌ خیز پنجم در کشور بود‌.

وی افزود: با فراگیری فرایند واکسیناسیون کووید 19،‌ وتداوم روند رعایت پروتکل ها پیش‌‌بینی‌ می‌شود‌ که تا هفته آینده، خیز پنجم‌ این بیماری در کشور و استان به کف پیک‌ برسد‌.

جزایری اضافه کرد: واکسیناسیون‌ کووید19، اساسی‌ترین‌ رکن‌ کنترل همه‌گیری‌ این بیماری است‌.

وی اظهار داشت: خیز‌ پنجم‌ شیوع‌ کرونا‌ در استان، یک ماراتن‌ نفس گیر‌ 60 روزه بود که کادر‌ بهداشت و درمان درگیر آن‌ بودند‌ و امید است با همدلی، همراهی و رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی‌ از سوی مردم، دیگر شاهد خیزهای بعدی در چهارمحال و بختیاری نباشیم‌.

جزایری با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون کووید19 در سطح استان از اقداماتی بود که در قالب طرح‌ شهید سلیمانی باید انجام می‌شد، تصریح کرد: در همین راستا با مشارکت، همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ با سپاه و سایر دستگاه‌های‌ مربوطه این پایگاه‌ها ایجاد و از توان و ظرفیت همه ارگان‌ها‌ خصوصا‌ بسیج در این‌ طرح استفاده شد‌.

وی گفت: تعداد‌ مراکز بهداشتی و درمانی‌ در چهارمحال و بختیاری از 102 به 150 مرکز افزایش یافته و همچنین تعداد‌ پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کووید19‌ استان از 12 به 20 پایگاه رسیده است‌.

جزایری: از آغاز فرایند‌ واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری تاکنون‌ کارمندان‌ و کارگران‌ صنایع بزرگ استان از جمله فولاد، سیمان، پتروشیمی، موکت، برفاب‌، شهرک صنعتی شهرکرد و... علیه کرونا صورت گرفته است‌.

وی بیان کرد: حالا که شرایط واکسینه‌ شدن علیه کرونا مهیا‌ شده است، باید تشویق کنیم، سراغ بگیریم و شهروندان را به دریافت واکسن‌ ترغیب ودعوت کنیم.

جزایری افزود: زمانی بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری کنترل می‌شود که میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری به حداقل برسد و پوشش واکسیناسیون کووید19‌ در استان به حداقل 70 درصد برسد‌.

وی اضافه کرد: از آغاز توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون، حدود 630 هزار دوز واکسن وارد استان شده که 530 هزار دز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است‌.

جزایری اظهار داشت: پوشش‌ نوبت اول واکسیناسیون کووید19 در استان به 52درصد و نوبت دوم به 22 درصد رسیده است‌.

وی ادامه داد: امید است‌ انشالله با گسترش پایگاه‌های‌ واکسیناسیون کووید19 در چهارمحال و بختیاری واستقبال وهمراهی مردم هرچه زودتر‌ بتوانیم‌ جزء‌ اولین استان‌هایی‌ باشیم که به پوشش هدفمان‌ در این امر خطیر برسیم.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید: 148
Powered by DorsaPortal