۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1400/07/03 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/12584383_761CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
افراد بالای 15 سال برای تزریق واکسن کرونا به پایگاههای واکسیناسیون مراجعه کنند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون شرایط برای واکسینه کردن افراد بالای 15 سال علیه بیماری منحوس کرونا در کل استان چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی در تشریح این خبر اعلام کرد: افراد بالای 15 سال واجد شرایط می‌توانند بدون محدودیت در کل استان و حتی روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر نیز با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های تجمیعی برای تزریق واکسن اقدام کنند.
وی افزود: تنها در شهرستان شهرکرد مرکز استان مردم ابتدا با ثبت نام در سامانه نوبت دهی به پایگاههای واکسیناسیون مراجعه نمایند.
دکتر شیرانی تاکید کرد: افراد تا حداکثر 15 روز آینده برای دریافت دز نوبت اول واکسن اقدام کنند چرا که به علت واکسیناسیون انبوه دانش آموزان و فرارسیدن تزریق دز نوبت دوم پیش‌بینی می‌شود با تراکم جمعیت در پایگاه ها و یا کمبود واکسن در استان مواجه شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در اولین روز از مهرماه سال 1400 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 897 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 104 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 209 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 36 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: هم اکنون 370 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 303 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی یادآور شد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1537 نفر است.
به گفته دکتر شیرانی: هم اکنون 49 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
شایان ذکر است: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.
تعداد بازدید: 153
Powered by DorsaPortal