۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1400/07/09 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/13890406_725CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
تا 10 روز آینده دُز نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کنید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روند واکسیناسیون علیه ویروس منحوس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را با سرعت و شتاب مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افراد تا 10 روز آینده باید نسبت به تزریق دز نوبت اول واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون شرایط برای واکسیناسیون گروه سنی 12 سال به بالا فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود افرادی که اواسط شهریورماه دز نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند دز نوبت دوم خود را به زودی طی یک هفته آینده دریافت نمایند.
وی افزود: از این رو ممکن است طی هفته آینده پایگاه‌های واکسیناسیون در استان با تراکم بالای جمعیت متقاضیان دریافت دز نوبت دوم مواجه شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام افراد 12 سال به بالا واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون در سراسر استان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.
دکتر شیرانی سرعت و شتاب واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد وادامه داد: ایمنی نسبی 2 هفته پس از تزریق دوز دوم 70 درصد جمعیت هدف استان حاصل می‌شود و پس از آن می‌توان با خیال آسوده تری مراسمات تجمعات را با رعایت قرنطینه هوشمند به روال عادی برگرداند.
وی ادامه داد: بیشتر خدمات اجتماعی شامل افرادی خواهد شد که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و کسانی که واکسن تزریق نکنند از برخی خدمات محروم خواهند شد.
وی در تشریح وضعیت رنگ بندی استان شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: خوشبختانه با خروج دو شهرستان از وضعیت نارنجی به زرد، هم اکنون 5 شهرستان شامل شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان و اردل در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها به لحاظ هشدار کرونایی در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر مجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در نهمین روز از مهرماه سال 1400 اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 690 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 102 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 199 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 22 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون 300 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 252 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1571 نفر است.
به گفته وی؛ هم اکنون 41 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید: 405
Powered by DorsaPortal