۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
1400/09/10 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/jazayeriCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpeg
کسب موفقیت 99 درصدی در مراقبت‌ از بیماران‌ مبتلا به ایدز در چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد گفت: در بین مواردی که در چهارمحال و بختیاری به ایدز مبتلا شده‌اند در بحث مراقبت و درمان بیش از 99 درصد موفق عمل کرده ایم.

به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار روز جهانی ایدز با عنوان من نیز آزمایش اچ‌ آی‌ وی را انجام‌ می‌دهم، اظهار داشت: این شعار کلمات طلایی بسیاری را در دل خود جای داده است به این معنی که نباید از مراقبت و شناسایی افراد مبتلا به این بیماری در سطح جامعه غافل شویم‌.

وی افزود: در سطح جامعه، علاوه بر افراد مبتلا به اچ‌ آی وی باید به افراد بی علامت نیز توجه شود.

جزایری اضافه کرد: یکی از چالش های سخت در HIV که با آن مواجه‌ هستیم این است که وقتی به کانون های پر خطر جهت انجام تست اچ‌ آی وی مراجعه می‌شود‌، ممکن است موارد مشکوک و پنهان مبتلا به این بیماری استقبال نکنند وبیماران به خوبی شناسایی نشود و این موضوع سختی ها و مشکلات خاصی به همراه خواهد داشت‌.

وی اظهار داشت: در سال 1399، راه انتقال اچ‌ آی‌ وی، 22.6 درصد از طریق اعتیاد تزریقی، 50.5 درصد روابط جنسی، 1.5 درصد مادر به کودک‌، 25.5 درصد نامشخص ثبت شده است.

جزایری تصریح کرد: همچنین پارسال هیچ مورد ابتلای جدید از طریق خون و فرآورده‌ های خونی ثبت نشد.

وی گفت: در بین مواردی که در استان شناسایی شده و به ایدز مبتلا شده‌اند در بحث مراقبت، درمان و تحویل به موقع داروهای مورد نیاز و... بیش از 99 درصد موفق عمل کرده ایم.

جزایری بیان کرد: در دو سال گذشته مراکز مشاوره در شهرستان های شهرکرد و لردگان موفق به کسب رتبه برتر در زمینه ارائه خدمت به بیماران مبتلا به ایدز شد‌.

وی ادامه داد: امیدواریم‌ افراد، با اتخاذ تصمیم‌ آگاهانه‌ به صورت داوطلبانه به مراکز تست‌ اچ آی وی که این فرآیند رایگان است، به صورت کاملا محرمانه آزمایش خود را بدهند تا روند درمان‌پذیری به درستی صورت پذیرد‌.

انتهای‌ پیام/ع
تعداد بازدید: 193
Powered by DorsaPortal