۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1400/09/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/heidari.jpg
برخورد ایجابی موثر تر از برخورد سلبی برای مدیریت اپیدمی کووید 19 است

وبدا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و به طور کلی مدیریت اپیدمی کووید 19 ، برخورد ایجابی موثر تر از برخورد سلبی است.
به گزارش وبدا؛ غلامعلی حیدری در ادامه نود و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع، تعدادی از معاونین استانداری و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی، ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش های این قشر و همه دست اندرکاران امر مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان، موفقیت های استان در این زمینه را قابل تقدیر دانست.
وی با توجه به بازگشایی های اخیر، وضعیت شیوع بیماری کرونا را بسیار شکننده دانست و هرگونه عادی انگاری را خطرآفرین و عاملی برای تهدید سلامت مردم و شیوع موج های جدید کرونا برشمرد.
وی، فرهنگ سازی و اقناع سازی را از موثرترین اقدامات برای ترغیب و تشویق گروه های هدف برای تزریق واکسن کرونا دانست.
حیدری، تشدید نظارت های تیم های بازرسی از مدارس، استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه و پایگاه های بسیج محلات برای آموزش و اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات موثر در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی های ناشی از این بیماری برشمرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه آموزش در مدارس، بهره مندی از ظرفیت مربی های بهداشت مدارس و آموزش یک نفر رابط از سوی هر مدرسه برای نظارت و پیگیری رعایت پروتکل های بهداشتی در بین دانش آموزان را مطرح نمود.
رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدا و آرامستان ها از سوی شهرداری ها، مدیریت هوشمند در ادارات، پیگیری مصوبات ستاد در قرارگاه عملیاتی از دیگر مباحث مرد تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه نود هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بود.
وی در ادامه خواهان حرکت جهادی و انقلابی دست اندرکاران حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری، برای رساندن درصد واکسیناسون کووید 19 در استان به 90 درصد و موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا به پایین تر از میانگین کشوری شد.
گفتنی است، نود و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با محوریت بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، روند انجام واکسیناسیون کووید 19 و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و وضعیت شیوع آمیکرون در جهان با حضور ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت، استانداران و روسای دانشکده/ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری، ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از مدیران استان در بیستمین روز از آذرماه 1400 از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
تعداد بازدید: 409
Powered by DorsaPortal