۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1400/09/26 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/جامعه-min.jpg
فعالیت 9 پایگاه مشاوره در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد


وبدا؛ رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت 9 پایگاه مشاوره در سطح این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا، فرزاد رحیمی در دومین نشست شورای بهداشت روان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فعالیت 9 پایگاه مشاوره اظهار داشت: از این تعداد 3 پایگاه در دانشکده‌ها، 5 پایگاه در خوابگاه‌های دانشجویی و پایگاه اداره مشاوره مستقر در معاونت دانشجویی و امور فرهنگی واقع در مجتمع آموزشی رحمتیه فعال است.
وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید (مهر ماه 1400) تاکنون 210 مورد مشاوره به صورت حضوری و مجازی و از طریق سامانه تلفنی صدای مشاور انجام شده است.
رحیمی اضافه کرد: از این تعداد 76 مورد مشاوره در خصوص مداخله در افت تحصیلی دانشجویان بوده است.
وی تشکیل گروه های همتا یار و برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرد.
رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اینک افزایش افکار خود آسیب رسان، افزایش وابستگی به فضای مجازی و گرایشات غیر درسی در فضای مجازی به عنوان تهدیدات بین دانشجویان مطرح است.
وی تصریح کرد: اختصاص فضای مناسب در سطح شهر و نزدیک بیمارستان ها برای ارائه خدمات مشاوره ای، غربالگری دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان پزشکی سال‌های بالاتر از جمله اقدامات پیشنهادی برای کنترل و کاهش چالش های دانشجویی است.

*پرداخت 519 فقره وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد
مدیر دانشجویی معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از پرداخت 519 فقره وام ضروری به دانشجویان این دانشگاه طی سال تحصیلی جاری خبر داد.
مهندس عنایت الله سمیع اعلام کرد: امسال 10 نمونه وام از جمله وام ضروری عادی، وام ضروری دو برابر و وام ضروری دستیاری، وام ودیعه مسکن مقاطع عادی و تکمیلی، وام شهریه و وام تحصیلی از سوی صندوق رفاه، برای دانشجویان اعلام اعتبار شده است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری وام ضروری و وام تحصیلی به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است اظهار داشت: از 879 مورد درخواست دانشجویی برای دریافت وام تحصیلی، به 834 نفر با اعتبار 14 میلیارد و 571 میلیون ریال وام تحصیلی پرداخت گردید.
وی افزود:‌ در این مدت وام ضروری نیز به 519 دانشجوی متقاضی با اعتبار 7 میلیارد و 875 میلیون ریال پرداخت شده است.
مهندس سمیع با اشاره به اینکه وام ها جوابگوی درخواست های دانشجویی نیست و نامه ها به صورت مکتوب به صندوق رفاه وزارت بهداشت ارجاع داده شده است گفت: همچنین امسال وام ازدواج تا سقف 100 میلیون ریال برای هر متقاضی اضافه شده است و تاکنون 20 دانشجو برای دریافت این وام درخواست داده که با تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

*تکمیل ظرفیت خوابگاه های دانشجویی
مدیر دانشجویی معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه گفت: ‌هم اکنون ظرفیت تمام خوابگاه های دانشجویی تکمیل شده و 1032 دانشجو شامل 585 دختر و 447 پسر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده است.
مهندس سمیع ادامه داد: در ترم تحصیلی جاری یک هزار و 431 دانشجو غیربومی و یک هزار و 286 نفر دانشجوی بومی، جمعاً دو هزار و 717 نفر در دانشگاه شاغل به تحصیل هستند.
وی افزود: پیش بینی شده در ترم تحصیلی آینده تعداد دانشجویان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به دو هزار و 835 نفر افزایش یابد.
تعداد بازدید: 195
Powered by DorsaPortal