۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
1400/11/14 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/179357CCCC.jpg
سرعت بالای انتشار امیکرون وضعیت رنگبندی ها را روزانه تغییر می دهد

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سرعت انتشار بالای سویه امیکرون، وضعیت رنگ بندی شهرستان ها روزانه تغییر می یابد و در حال حاضر تنها وضعیت شهرستان های اردل، بن و کوهرنگ زرد و وضعیت سایر شهرستان ها به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، نارنجی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در دوازدهمین روز از بهمن ماه 1400، در گفت و گوی بخش خبر 20 صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان اظهار داشت: از ویژگی های سویه امیکرون بروز علایمی شبیه آنفلوآنزا یا سرماخوردگی شدید است و فرد در ابتدا دچار گلو درد و برخی مواقع همراه با خارش گلو است که این ویژگی منحصر به سویه امیکرون است.
وی، احساس بدن درد، تعریق، تب و لرز و سردرد و معمولا پس از یکی دو روز آبریزش بینی و گرفتگی صدا را از دیگر علایم غالب سویه امیکرون بر شمرد و افزود: کسانی که هر 3دز واکسن را تزریق کرده اند علایم کمتر و کوتاه مدت طی می شوند اما کسانی که واکسیناسیون تکمیل نکرده اند علایم رو به شکل جدی تری طی می کنند.
دکتر رحمانی ادامه داد: 3روش اصلی پیشگیری از سایر سویه های کرونا شامل شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بویژه تزریق 3 دز واکسن کووید 19 در پیشگیری و بروز علایم خفیف تر این بیماری موثر است.
وی در ادامه از مردم خواست، نکات بهداشتی را رعایت نمایند.
دکتر رحمانی افزود: آنچه تاکنون مشاهده شده است درگیری کمتر قسمت های تحتانی ریه است اما اصلا قابل اطمینان و قضاوت نیست و باید صبر کرد ببینیم هفته های آتی به چه شکل خواهد بود.
وی با بیان اینکه، سرعت انتشار سویه امیکرون بسیار زیاد است و در صورت ابتلای یک نفر از اعضای خانواده سایر اعضا ظرف یک هفته مبتلا می شوند افزود: چون افراد زیادی مبتلا می شوند افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای ممکن است نیازمند مراجعه به مراکز درمانی و بستری پیدا کنند و بد حال شوند لذا توصیه اصلی ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای ابتلای کمتر به این بیماری است.
تعداد بازدید: 265
Powered by DorsaPortal