۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
1400/12/18 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2022-03-09_11-04-39.jpg
وضعیت شکننده کرونا در شهرستان سامان


وبدا؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: هر چند از ابتدای هفته جاری وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا از رنگ قرمز به نارنجی تغییر کرده است، اما در صورت سهل انگاری در رعایت موازین بهداشتی وضعیت فعلی شکننده خواهد بود.

به گزارش وبدا، دکتر سمیه جوادی در برنامه زنده تلویزیونی شب های بام ایران از شبکه استانی سیمای جهانبین با اشاره به اینکه شهرستان سامان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری است اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و تعطیلات آن، پیش بینی شده شهرستان سامان میزبان گردشگران و مسافران از داخل و خارج استان باشد.
وی افزود: در این شرایط رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از رخداد مشکلات، الزامی است.
دکتر جوادی با بیان اینکه همه ادارات در پیشگیری از شیوع بیماری نقش آفرین و یاریگر هستند اضافه کرد: در دوران پاندمی کووید 19 نیروهای بسیج و سپاه استان در قالب طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در کنترل و مقابله با بیماری نقش اساسی ایفا کردند.
وی یادآور شد: رعایت بهداشت و کنترل بیماری به سود همه افراد جامعه می باشد، از این رو اتحاد همگانی برای ایجاد سد دفاعی در مقابله با بیماری نیاز است.
دکتر جوادی ادامه داد: آمار و ارقام کاهشی مبتلایان به کرونا در بخش‌های بستری و سرپایی قابل اعتماد نیست و کوچکترین بی احتیاطی موجب برهم زدن اوضاع و شیوع گسترده بیماری می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون واکسن کرونا برای گروه سنی 5 سال به بالا آماده و مهیاست، که می توان با تزریق و تکمیل به موقع سه نوبت واکسیناسیون، ایمنی نسبی در جامعه ایجاد کرد.
دکتر جوادی یادآور شد: در حال حاضر کودکان و مادران باردار مورد هدف امیکرون قرار دارند، در پیک قبلی شیوع بیماری کرونا بیشترین میزان مبتلایان مربوط به گروه سنی 70 تا 80 سال بود اما در پیک فعلی گروه سنی مبتلایان به 30 سال کاهش یافته است.
وی از والدین خواست؛ برای رفع سوالات و ابهامات در خصوص واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال به پایگاه هاو مراکزجامع خدمات سلامت مراجعه کنند، چرا که غفلت والدین در واکسیناسیون علیه کرونا ممکن است کودکان را راهی بیمارستان کند.
تعداد بازدید: 350
Powered by DorsaPortal