۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1401/01/16 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/zulbiya-bamiye-1.jpg
از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیاد مواد قندی ، چربی اجتناب کنید

وبدا؛ کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در خصوص تغذیه در ماه مبارک رمضان و پیشگیری از بیماری کووید 19 توصیه کرد: از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیاد مواد قندی ، چربی و اسیدهای چرب اشباع و ترانس است و موجب چاقی ، دیابت و اختلالات چربی خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود خودداری شود.
به گزارش وبدا؛ بهمن فروزنده افزود: گرسنگی می تواند در صورت عدم رعایت اصول صحیح تغذیه در وعده سحر و افطار و یا حذف وعده سحر ، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید 19 را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: می توان با رعایت اصول صحیح تغذیه و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین A,D,E,C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن، روی و سلنیم (انواع سبزی و میوه)عملکرد سیسم ایمنی را بهبود بخشید.
وی با بیان اینکه، مصرف مواد غذایی خیلی شیرین ،خیلی شور، سرخ کرده و چرب ،چای پررنگ و قهوه در وعده سحر توصیه نمی شود افزود: استفاده از آب گرم ، چای کمرنگ ، شیر گرم همراه با 2 تا3 عدد خرما یا عسل و همچنین غذاهای سبک مثل فرنی، شیربرنج، نان و پنیر و سبزی در وعده افطار توصیه می شود.
این کارشناس مسئول تغذیه یادآور شد، وعده شام سبک که حدود 1ساعت بعد از افطار است ، باید کم چرب و کم نمک بوده و شامل انواع گوشت، حبوبات، پلو و خورش ، کوکو ها، کتلت کم روغن، نان های سبوس دار همراه با سبزی ، ماست باشد.
فروزنده در پایان با بیان اینکه، مصرف آب و سایر مایعات ، دم نوش ها ، آب سبزی ها ، خاکشیر ، تخم شربتی در فاصله افطار تا سحر بدن را از کم آبی در طول روزه داری حفظ می کند، مصرف8- 12 لیوان مایعات را به روزه داران توصیه نمود.
تعداد بازدید: 308
Powered by DorsaPortal