۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
1401/03/11 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2022-06-01_14-40-28.jpg
افزایش برگزاری رویداد‌های علمی با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین


وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از افزایش برگزاری رویداد‌های علمی تحت عنوان "ایده شو" با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر در آیین اختتامیه و داوری سومین رویداد “ایده شو” دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: شعار سال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" چراغ راه و برنامه اصلی برای برون رفت جامعه از مشکلات فعلی است، از این رو با هدف ارتقای علم و دانش در بین دانشجویان و تحقق شعار سال، برگزاری رویداد‌های علمی تحت عنوان "ایده شو" افزایش می‌یابد.
وی افزود: هم اکنون مراکز آموزشی کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت هستند.
دکتر خالدی فر خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بوده بطوری که تنها با انتقال دانش (عمدتاً به‌صورت ترجمه منابع درسی) با هدف تربیت متخصص در رشته‌های خاص فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر آموزش محور، پژوهش محور و تحقیقاتی هستند که با هدف تربیت متخصص و دانشمند فعالیت می‌کنند، و دانشگاه‌های نسل سوم نیز علاوه بر موارد آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به کارآفرینی و تولید ثروت می‌پردازند.
دکتر خالدی فر تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته دانشگاه نسل چهارم راهبری جامعه و آینده سازی را بر عهده دارند و دانشگاه‌های نسل پنجم نیز تمدن ساز و انسان ساز خواهد بود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید در میان دانشگاه‌های نسل سوم و بالاتر پیشرو باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان علم و اندیشه باید مطالعات را بر پایه تحقیقات در راستای رفع نیاز مردم، تولید محصول، تجاری سازی، و در نهایت صادرات محصولات سلامت محورپیش ببرند.
وی افزود:در رویداد‌های علمی ایده شو، ایده‌ها باید بر اساس نیاز جامعه، محصول محور در جهت حل مشکلات و رفع نیاز‌ها در بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و درمان و ... همراه با ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی ارایه گردد.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: در راستای حمایت از ایده‌های اساتید و دانشجویان، مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با شرکت‌های دانش بنیان افزایش خواهد یافت.
وی باا اشاره به اینکه آیین نامه‌ها در حال بازنگری است گفت: آیین نامه ارتقا رتبه اساتید با تغییر و تحول از مقاله محور به روش‌های دیگر سوق می‌یابد، به طوری که ارزیابی یک استاد بر اساس تعداد طرح‌های نوآورانه، مسئله محور، در راستای حل مشکلات جامعه، افزایش تولید و اشتغال انجام خواهد شد.
تعداد بازدید: 231
Powered by DorsaPortal