۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
1401/03/17 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/8Wf4A98CCCCCCCCCCCCCCC.JPG
آمار مراجعین مشکوک و مبتلای به کرونا مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری تک رقمی شد

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش چشم گیر حجم مراجعین مشکوک و مبتلا به بیماری کووید 19 به مراکز درمانی استان گفت: در شبانه روز گذشته تنها 9 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در شانزدهمین روز از خردادماه 1401 اظهار داشت: از مجموع مراجعین به مراکز درمانی استان، 4 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست یک نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی مثبت قطعی و از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، خوشبختانه نتیجه تست هیچ یک مثبت قطعی اعلام نشد.
به گفته وی، هم اکنون 8 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 4 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر خالدی فر تصریح کرد: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 1849 نفر می‌باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک بیماری با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از انجام 296 هزار و 635 مورد تست PCR از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان خبر داد و افزود: از این تعداد نتیجه 98 هزار و 464 مورد مثبت قطی اعلام شده است.
وی همچنین تعداد کل ‌نمونه‌هایPCR و ‌ Rapid گرفته‌ شده طی این مدت را 395 هزار و 796 مورد اعلام و افزود: از این تعداد نتیجه 118 هزار و 762 نمونه مثبت قطعی اعلام شده است.
دکتر خالدی فر در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا، شهرستان های بن، بروجن، فارسان، شهرکرد، کیار، اردل، سامان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد و شهرستان لردگان در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید: 265
Powered by DorsaPortal