۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
1401/04/12 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/ahmadiCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از بیماری های اسهالی

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها با آب و صابون بویژه بعد از دستشویی و قبل ازغذا خوردن یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های اسهالی است.

به گزارش وبدا؛ دکتر احمدی در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری های اسهالی در کشورهای همسایه ایران و همچنین گزارش موارد قطعی ابتلا به وبا در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق، آگاهی بخشی درخصوص راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها الزامی است.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی دست ها با آب و صابون بویژه بعد از دستشویی و قبل ازغذا خوردن و مصرف آب آشامیدنی سالم از راه های آسان و موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری است.
دکتر احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری موردی از ابتلا به بیماری وبا گزارش نشده است گفت: در کشور نیز چند مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

دکتر احمدی گفت: در صورت شیوع این بیماری کنترل آن بسیار سخت خواهد بود از این رو پیشگیری از بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده شکستگی لوله آب آشامیدنی موارد را از طریق تلفن 190 گزارش دهند و ضمن رعایت بهداشت فردی، از آب آشامیدنی سالم و مواد غذایی مطمئن استفاده نمایند.
تعداد بازدید: 196
Powered by DorsaPortal