۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
1401/09/12 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20221203_175245_895.jpg
پیامد های جوانی جمعیت، در همبستگی و هویت ملی و جمعی نمود می یابد
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیامد های جوانی جمعیت، در همبستگی و هویت ملی و جمعی نمود می یابد.
به گزارش وبدا؛ غلامعلی حیدری در اختتامیه اولین جشنواره کشوری علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی جوانی جمعیت افزود: تقویت بنیاد خانواده و صیانت از خانواده باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
وی، افزایش جمعیت را از اولویت‌های اصلی دولت و استانداری برشمرد و تاکید کرد: فرزندآوری باید به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.
وی یادآور شد، قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و دولت نیز توجه ویژه‌ای به این مسئله دارد.
حیدری با بیان اینکه، صیانت از جمعیت باید در اولویت قرار بگیرد گفت: در ایام کرونا دولت سیزدهم با خرید واکسن و واکسیناسیون گسترده فوتی‌های کرونا را کاهش داد و اکنون فوتی‌های کرونایی انگشت‌شمار است.
ور در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه جوانی جمعیت و مجمع سلامت استان در چهارمحال و بختیاری یادآور شد، توسعه کشور در گرو وجود جمعیت فعال و پویا است، صاحبنظران باید مزایا و معایب افزایش جمعیت را بررسی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت محاسن بزرگی دارد، عنوان کرد: جمعیت جوان هر کشور مولفه قدرت است و تحکیم خانواده تاثیر بالایی در هویت ملی دارد و تضعیف بنیان خانواده پیامدهای اجتماعی ناگوار در افزایش آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.
حیدری افزود: باید توجه جدی به تقویت بنیان خانواده صورت بگیرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی جوان‌سازی جمعیت و حمایت از خانواده را یک فرضیه برای مسئولان می‌دانند و همه در این حوزه وظیفه دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان 1400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرده است، گفت: با تزریق اعتبارات تا پایان 1403 بیش‌تر طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در استان افتتاح خواهند شد.
گفتنی است، اولین جشنواره کشوری علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی جوانی جمعیت، روز شنبه 12 آذر ماه 1401 با معرفی 32 اثر بعنوان آثار برگزیده و شایسته تجلیل به کار خود پایان داد.
تعداد بازدید: 396
Powered by DorsaPortal