۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
1401/09/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2022-12-13_11-39-18.jpg
دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری، از ارتقاء دانشکده پرستاری این شهرستان به دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت: این ارتقاء جایگاه ابلاغ حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استناد رأی صادره 288 جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی 26 مهرماه 1401 با ارتقای دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی موافقت کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری بروجن بر اساس موافقت‌نامه چهل و سومین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های کشور در اردیبهشت‌ماه 1370 با پذیرش 20 دانشجو در رشته پرستاری فعال شد، گفت: هم‌اکنون پنج رشته پرستاری از جمله کارشناسی پرستاری،کارشناسی اتاق عمل، کارشناسی پیوسته فوریت‌های پزشکی، کاردانی فوریت‌های پزشکی، کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پذیرش دانشجو دارد.
به گفته وی، با پیگیری و تلاش مسوولان دانشکده، دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان شهرستان ، در سال 1385 زمینه‌ تبدیل این دوره به دانشکده پرستاری و پیراپزشکی فراهم شد و مجوز لازم برای پذیرش دانشجو در تعدادی از رشته‌های پیراپزشکی از طرف شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر و در بهمن ماه همان سال نخستین دوره دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی فراهم شد.
دکتر خالدی فر افزود: در سال 1386 دانشکده به عنوان دانشکده پرستاری و پیراپزشکی تغییر عنوان داد و پس از آن نخستین دوره دانشجویان کاردانی اتاق عمل پذیرش شد و در سال 88 بر اساس رای صادره در دویست و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی از آموزشکده به دانشکده پرستاری ارتقاء یافت.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 320 دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل هستند، گفت: توسعه رشته‌های دندانپزشکی، بهداشت وهوشبری در دستور کار این دانشکده قرار دارد تا از مهرماه سال آینده رشته‌های جدید پذیرش دانشجو داشته باشند.
تعداد بازدید: 743
Powered by DorsaPortal