۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
1401/11/19 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/DrRaesiC.jpg
حمایت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تحقیقات مسأله محور و طرح های تحقیقاتی اثرگذار

وبدا؛ سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به منظور انجام تحقیقات کاربردی جهت حل مسائل و مشکلات اولویت دار دانشگاه، استان و کشور و با هدف مدیریت بهتر منابع موجود و پرهیز از انجام پژوهش های غیر ضروری، شیوه نامه حمایت از تحقیقات مسأله محور و طرح های تحقیقاتی اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مرداد ماه 1401 تدوین و ابلاغ شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر الهام رئیسی افزود: مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات در یکسال اخیر علاوه بر فراهم نمودن بستر مناسب جهت انجام طرحهای تحقیقاتی کاربردی، مسئله محور و اثرگذار و همچنین بسترسازی جهت افزایش تصمیم گیری مبتنی بر تحقیق، همواره تلاشهایی در جهت حمایت از محققین و پژوهشگران در زمینه های مختلف بعمل آورده است.
وی اضافه کرد: در مجموع این مدیریت با هدف گسترش و تسهیل امر پژوهش در میان اعضاء هیأت علمی و غیر هیأت علمی، دانشجویان و کارشناسان حوزه دانشگاه شکل گرفته است.
دکتر رئیسی گفت: فعالیت‌های این مدیریت در پنج حوزه کلی (سیاست گذاری؛ توانمندسازی؛ تقویت و توسعه مراکز تحقیقاتی؛ سیاستهای تشویقی؛ امور مرتبط با طرح‌های پژوهشی) تعریف می گردد.
وی با بیان اینکه عصر جدید را می توان دوران پژوهش های علمی پیشرفته ‌نامید و گسترش دانش، تکنولوژی و توانایی استثنایی بشر معاصر را در حل معضلات و مسائل مـبتلا بـه جامعه را حاصل پژوهش خواند افزود: هر چه مسائل جامعه پیچیده‌تر باشد، لزوم انجام تحقیقات‌ بارزتر خواهد بود و هر چه دامنه تحقیقات گسترده‌تر شود، لزوم سرمایه‌گذاری، تربیت و جلب نیروهای مـحقق و هـمچنین ایجاد تـشکیلاتی منسجم و پویا به منظور برنامه‌ریزی، اداره و جهت دادن به فعالیت‌های پژوهشی کشور را حیاتی‌تر می‌کند.
به گفته وی، بر اساس نقشه جامع علمی کشور، تا سال 1404 می بایست ایران کشوری توانا در تولید و توسعه علم و فناوری و نوآوری و به کارگیری دستاوردهای آن بوده و در مرزهای دانش و فناوری در دنیا پیشتاز باشد.
وی اضافه کرد: چنین چشم اندازی جز با تلاش و مجاهدت دانشمندان و پژوهشگران کشور، در کنار برنامه ریزی منسجم و همه جانبه، بسیج منابع و هم افزایی ظرفیتها محقق نخواهد شد. از این رو لازم است اولویت های پژوهشی بخش سلامت بر اساس بازه های زمانی و نیازهای کشور در هر برهه زمانی تدوین و در راستای بهره مندی حداکثری از منابع موجود بصورت هوشمندانه جهت دهی گردد.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در سالهای اخیر، بحث جوانی جمعیت، بیماری های واگیر دار مانند کووید-19 و بیماری های غیرواگیر به عنوان مهمترین اولویت های بخش سلامت کشور مطرح هستند. در این ارتباط، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالتبع آن حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در واحدها، کمیته ها و مراکز تحقیقاتی وابسته خود گام های مؤثری را جهت حل مشکلات مذکور با همت اساتید و پژوهشگران پرتلاش برداشته است.
وی در ادامه از شورای پژوهشی دانشگاه بعنوان عالیترین شورای دانشگاه جهت سیاست گذاری و برنامه ریزی های حوزه پژوهش دانشگاه یاد کرد و افزود: این شورا در یکسال گذشته ضمن تشکیل جلسات منظم ماهیانه، سیاستهای کلان پژوهشی در حیطه پژوهشی و فناوری در راستای تغییر مسیر پژوهش وضع نموده است.
تعداد بازدید: 545
Powered by DorsaPortal