۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
1402/03/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2023-05-27_09-56-50-370x300.jpg
اجرای طرح مردمی نفس در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نفس در قالب مرکز مردمی و در راستای قانون جوانی جمعیت برای نجات فرزندان سقط جنین در این استان خبر داد.
 
به گزارش وبدا،‌ سرهنگ پاسدار کبیری در تشریح این خبر اظهار داشت: هم اکنون مرکز مردمی نفس با سه رویکرد شناسایی و حمایت از مادران باردار و فرهنگسازی نجات فرزندان سقط در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
 
وی افزود: در این طرح 35 نفر در قالب تیم های تخصصی شامل ماما، متخصص زنان و زایمان، رواشناس، کارشناس مذهبی و روانپزشک برای کمک به انصراف مادران باردار از سقط غیرقانونی جنین مشارکت دارند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری با بیان اینکه در طرح مردمی نفس حفظ سلامت مادر و کودک از حمل جنین تا تولد فرزند مورد تاکید است یادآور شد: در این طرح با شناسایی مادران باردار، مشاوره های مناسب و حمایت های مختلف روحی روانی، مالی معیشتی، مراقبت های پزشکی، اجتماعی و اقتصادی ارائه می گردد.
 
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این طرح بعضی از حمایت های درمانی و آزمایشگاهی با مشارکت درمانگاه های تابعه بسیج و سپاه و مراکز بهداشت انجام می شود.
 
وی اضافه کرد: برخی مشکلات اقتصادی مادران باردار نیز با حمایت های مالی، درمانی و معیشتی مرکز نفس در تمام طول بارداری و بعضی تا 6 ماه پس از تولد با مشارکت خیرین، کمیته امداد امام، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام و … رفع خواهد شد.
 
سرهنگ پاسدار کبیری تصریح کرد: توسعه این طرح با راه اندازی مراکز نفس درسطح شهرستان های استان دردست اقدام است.
 
 

سقط جنین می‌تواند به مرگ مادر منجر شود

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مشکلات روحی و روانی را از جمله عوارض سقط جنین عنوان کرد و گفت: احتمال مرگ مادر هم در سقط جنین وجود دارد.
 
خانم دکتر شریفی عضو کارگروه صیانت از جمعیت و فرزندآوری گفت: سقط جنین علاوه بر مشکلات شرعی و قانونی، عوارض بسیار خطرناک جسمی، احتمال نازایی و ناراحتی‌های روحی و روانی را برای مادر به همراه دارد.
 
وی هشدار داد:‌ این اقدام در محل‌های غیر مطمئن و ناایمن و غیر بهداشتی منجر به عفونت، عارضه های جسمی و حتی مرگ مادر نیز خواهد شد.
 
گفتنی است: نشست توجیهی رابطین مرکز مردمی نفس باحضور سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، عضو هیئت علمی و کارگروه صیانت از جمعیت و فرزندآوری، مدیر روابط عمومی دانشگاه،مدیر بیمارستان هاجر(س) جمعی ازمدیران،اساتید ، ماماها و روان‌شناسان چهارشنبه 24 خرداد 1402 در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار گردید. 
تعداد بازدید: 683
Powered by DorsaPortal