۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
1402/04/30 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/2f6f87e9-f72a-4682-8d8a-61dbb624d79e.jpg
خبر خوش در حوزه درمان و سلامت؛ ورود نخستین دستگاه اسپکت سی تی پیشرفته به چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ورود نخستین دستگاه تصویربرداری اسپکت سی تی پیشرفته به این استان خبر داد.
 
به گزارش وبدا، دکتر خالدی فر در تشریح این خبر اظهار داشت: نخستین دستگاه اسپکت سی تی پیشرفته به ارزش تقریبی 700 میلیارد ریال جهت استفاده در بخش پزشکی هسته ای به این استان وارد شد.
 
وی افزود: این دستگاه با تلاش و پیگیری‌های مستمر از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی، برای اولین بار در استان جهت بهره‌مندی در بخش دولتی خریداری گردید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دستگاه تصویربرداری اسپکت سی تی SPECT CT روش غیرتهاجمی و در جهت تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد.
 
دکتر خالدی فر ادامه داد: این دستگاه برای تشخیص بیماری‌هایی همچون گرفتگی‌های عروق کرونری قلب، بیماری‌های استخوانی، آمبولی ریه، اختلالات غدد تیروئید و پاراتیروئید، انسداد مجاری ادراری و عروق کلیوی در عملکرد کلیه ها، اختلالات مغزی، خونریزی دستگاه گوارش و ... مورد استفاده قرار میگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه پس از آماده شدن زیرساخت ها و فضای فیزیکی مناسب، جهت ارائه خدمات به مردم شریف استان در شهرکرد نصب و راه اندازی می‌گردد.
تعداد بازدید: 444
Powered by DorsaPortal