۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
1402/06/07 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2023-08-28_14-48-58.jpg
افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، آیین افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش وبدا؛ دکتر الهام رئیسی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح این خبر گفت: مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتا ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه با ظرفیت‌های بالقوه  و بالفعل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایجاد گردیده است.

وی افزود: با توجه به اشباع شدن بازار اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی طی چند سال اخیر ، فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی ضروری است.

دکتر رئیسی اضافه کرد: برگزاری دوره های مختلف اشتغال و کار آفرینی و مهارت در سطوح مختلف در بازه های زمانی متفاوت جهت مهارت آفرینی و نزدیک نمودن دانشجویان به بازار کار . گسترش آموزش های مهارت محور از حوزه دانشجویی به کارمندی و خانواده های اساتید، راه اندازی سیاست مربوط به آموزش های مهارتی  و برگزاری کلاسهای  مطابق با نیاز سنجی ها از جمله رویکردهای این مرکز خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین معرفی فارغ التحصیلان دانشگاه برای شرکت در این نوع کلاسها در صورت تمایل آنها، استفاده از دانش آموختگان متخصص در امر مهارت آموزی، ایجاد ارزش آفرینی برای مهارت آموزی و حرکت به سوی علم توام با عمل و ایجاد جذابیت بازار کار برای دانشجویان در جهت ثروت آفرینی از دانش از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در بلندئ مدت، حرکت به سوی دانشگاهی با فارغ التحصیلان ماهر و بدون دغدغه شغلی را رقم خواهد زد.


وی افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری فی مابین دکتر خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و علیرضا کریمزاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در جهت استفاده از ظرفیتهای موجود مرتبط در این زمینه به مدت 5 سال، امضا و منعقد گردید.
تعداد بازدید: 355
Powered by DorsaPortal