۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1403/02/06 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/5421tled.jpg
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه به مناسبت هفته سلامت
وبدا؛ همزمان با هفته سلامت، دیدار و نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و ائمه جمعه استان برگزار گردید.

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از همکاری و تعامل ائمه جمعه در برنامه های حوزه سلامت،  یکی از اهداف کنونی حوزه سلامت را تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

وی افزود: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و غربالگری و رصد خانواده ها از سوی مراقبین سلامت و ارجاع به موقع به پزشک از دیگر برنامه های اجرایی است.

خود مراقبتی؛ 40 درصد از مراجعه به پزشکان را کاهش می‌دهد

دکتر اعرابی در ادامه فرهنگسازی مصرف صحیح دارو و پرهیز از استفاده بی رویه بویژه آنتی بیوتیک ها، خودت مراقبتی، اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم و ارتقا سلامت روان را در جامعه ضروری دانست.

دکتر اعرابی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت "سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت"  گفت: خانواده اولین رکن ایجاد جامعه سالم است.

وی تصریح کرد: مردم می توانند با خود مراقبتی، 40 درصد مراجعه به پزشک و 50 درصد نیاز به اورژانس و خدمات فوریتی را کاهش دهند.

وجود بروزترین تجهیزات در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتیی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر با ورود یک هزار و 500 میلیون تومان تجهیزات پزشکی، بیمارستان های استان به بروزترین امکانات مجهز شده اند.

 وی افزود: مردم به علت عدم اگاهی از تجهیزات و امکانات و نیروی متخصص موجود، گاها به استان های دیگر مراجعه می کنند درصورتی که بروزترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

دکتر اعرابی از راه اندازی 6 دستگاه ام اری ای جدید طی سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: به زودی دستگاه های پیشرفته اسپکت سی تی (پزشکی هسته ای) و سی تی آنژیوگرافی در استان نصب و راه اندازی می شود و مردم را از مراجعه به سایر استان ها بی نیاز می کند.

دکتر اعرابی همچنین در این نشست، برنامه ریزی جهت کاهش ناهنجاری روانی و آسیب های اجتماعی، افزایش ماندگاری پزشکان و اعتمادسازی نسبت به خدمات حوزه سلامت در استان را مهم و ضروری دانست.


مشاهده تصاویر بیشتر و گالری عکس
تعداد بازدید: 128
Powered by DorsaPortal