۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
1403/04/16 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/2121.jpg
نصب و راه اندازی دستگاه تعیین توالی DNA در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از نصب و راه اندازی دستگاه DNA Sequencer در آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر سید محمد عمرانی در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی در راستای تعیین توالی DNA به کلیه محققین استان، دستگاه ABI 3500 DNA Sequencer در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نصب و راه اندازی گردید.
 
وی افزود: این دستگاه در حال حاضر یکی از سریعترین دستگاه های تعیین توالی است که تمامی خوانش های فرگمنت و سنگر را با بالاترین دقت و در کمترین زمان انجام می دهد.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: این سیستم برای اطمینان از دقت و انعطاف بالا در شرایط آزمایشگاهی دقیق طراحی شده است و نتایج قابل اعتمادی را ارائه می دهد که برای تحقیق و تشخیص بسیار مهم است.
 
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تعیین توالی نوکلئوتیدها در یک نمونه DNA ، تجزیه و تحلیل دقیق پروفایل ژنتیکی و همچنین در زمینه تشخیص پزشکی به ویژه در شناسایی و تحقیق جهش های ژنتیکی مرتبط با بیماری های مختلف استفاده می‌شود.
 
دکتر عمرانی ادامه داد: هم اکنون آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آماده همکاری با کلیه اعضا هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، دانشجویان و سایر پژوهشگران در راستای ارائه انواع خدمات تعیین توالی DNA است.
 
وی افزود: متقاضیان می‌توانند جهت دریافت کاربرگ پذیرش و شرایط ارسال نمونه به سایت آزمایشگاه جامع به نشانی crl.skums.ac.ir مراجعه نمایند.
تعداد بازدید: 318
Powered by DorsaPortal