۱۴۰۳ جمعه ۲۳ شهريور
1403/06/03 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/اعرابی6.jpg
هشدار برای افزایش مداخلات در امور پزشکی در فضای مجازی
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نسبت به افزایش مداخلات در امور پزشکی در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش وبدا، دکتر اعرابی در تشریح این خبر اظهار کرد: مردم به مطالب منتشر شده در فضای مجازی بویژه در موارد مرتبط با سلامت اعتماد نکنند. 

وی افزود: مداخلات پزشکی در بحث دارویی، طب سنتی، آرایشی بهداشتی، دندانپزشکی و ... عوارض جدی به دنبال دارد.

دکتر اعرابی یادآور شد: ویروس هپاتیت B یکی از مهمترین بیماری های قابل انتقال است.

به گفته وی؛ افزایش نظارت ها، ارتقا سطح سواد سلامت جامعه و فرهنگسازی در این زمینه الزامی است.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

شایان ذکر است: پیش از این نیز اطلاعیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و پلیس فتا چهارمحال و بختیاری برای فعالان مجازی به شرح زیر منشر گردید.

" باتوجه به گسترش روزافزون تبلیغات غیرمجاز در حوزه پزشکی و خدمات درمانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارسال  آخرین ویرایش دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی و تبلیغات و انتشار آگهی های دارویی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی (موضوع بند ب ماده 3 از فصل دوم قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب  25/1/1383 ) به استحضار می رساند:
تبلیغات کلینیک های فعال در زمینه ارائه خدمات پوست و زیبایی و لیزر فاقد مجوز و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت ممنوع است.
بر این اساس با منتشر کنندگان مطالب، فیلم، عکس و درج آگهی و تبلیغات در فضای مجازی که منجر به تسهیل  فعالیت افراد فاقد صلاحیت و مداخله گر در امر درمان و نهایتا باعث آسیب به سلامت و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه می شود، بصورت قانونی برخورد خواهد شد."
تعداد بازدید: 174
Powered by DorsaPortal