۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
1403/06/18 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/اعرابی.jpg
تاکید بر تداوم غربالگری پرفشاری‌خون و دیابت
 وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری بر تداوم پایش و غربالگری فشارخون بالا و دیابت و پیگیری مراقبت بیماران جدید شناسایی شده، تاکید کرد.

به گزارش وبدا،  دکتر اعرابی در بازدید از گروه ها و واحدهای مستقر در معاونت بهداشت و نشست با پرسنل مرکز بهداشت استان گفت: افزایش پایگاه‌های بهداشت در راستای جبران کمبود فضای فیزیکی و ارتقا ارایه خدمات یکی از اولویت های پیش روست.
 
وی افزود: هم اکنون در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، واکسیناسیون علیه 11 بیماری در شبکه های بهداشت و درمان استان انجام می شود.
 
دکتر اعرابی اضافه کرد: در دولت سیزدهم به منظور تامین نیرو، 3 آزمون جذب بهورز بویژه برای مناطق کم برخوردار برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیازمند حمایت های بیشتر است.

دکتر اعرابی گفت: اجرای برنامه های مرتبط با بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، سلامت روان، پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر، مراقبت از مادران باردار و سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تغذیه و بسته های حمایتی، اجرای طرح وارنیش فلورید در مدارس و ... با قوت ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت از مهمترین و گستره ترین حوزه های نظام سلامت است که به مردم در دورترین نقاط خدمات دهی می‌کند.
 
دکتر اعرابی با تقدیر از تلاش کارکنان این حوزه گفت: برخی مسائل و کمبودها به صورت کشوری است و از سطح دانشگاه و استان فراتر است.
 
وی یادآور شد: باید با عزمی راسخ و بهره گیری از امکانات موجود، نسبت به انجام وظایف محوله و تحقق اهداف نظام سلامت اقدام کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: نباید مشکلات و کمبودها مانع از انجام امور شود، با نوآوری و خلاقیت می توان تهدیدها را به فرصت ها تبدیل، و شرایط را بهبود بخشید.
وی افزود: محدودیت اعتبارات، کمبود نیروی انسانی، بدهی مالی، کمبود فضای فیزیکی و مشکلات زیرساختی و... جزو مسائلی است که از سنوات قبل تا به امروز وجود داشته است و تلاش و پیگیری ها برای حل برخی از آنها ادامه دارد.



گفتنی است: بررسی عملکرد، ارزیابی اقدامات، بررسی مسائل و مشکلات همچون کمبود منابع انسانی و فرسودگی شغلی، اعتبارات و منابع مالی، فضای فیزیکی، تامین پزشک و مراقب سلامت و ... از جمله اهداف بازدید رئیس دانشگاه به همراه مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست، معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان و مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه از مرکز بهداشت استان بود.


تعداد بازدید: 159
Powered by DorsaPortal