۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
1403/06/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/140214ccc.jpg
واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان موجود شد
وبدا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در آستانه فصل پاییز و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز در داروخانه‌های استان تأمین شد.

به گزارش وبدا، دکتر رضا محمدی در تشریح این خبر اظهارکرد: هم اکنون واکسن آنفلوآنزا در دو نوع فرانسوی و هلندی 4 ظرفیتی در داروخانه های استان موجود است که هر دو دارای کیفیت خوب و تفاوتی با هم ندارند.

وی افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان 6ماه تا 5سال، بانوان باردار، افراد دارای بیماری های قلبی، تنفسی، کلیوی، افراد دارای بیماری زمینه ای، دیابت کنترل نشده، ضعف و نقص ایمنی و سالمندان توصیه می شود.

دکتر محمدی اضافه کرد: واکسن‌های موجود بر علیه چهار سویه آنفلوآنزا بدن را ایمن می کند و از سن 6ماهگی به بعد و همچنین در تمامی مراحل بارداری قابل استفاده است.

وی یادآور شد: در کودکان زیر 9سالی که برای اولین بار واکسن آنفلوآنزا تزریق می کنند، واکسیناسیون در دو نوبت به فاصله یک ماه انجام شود.

دکتر محمدی ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا قبل از شیوع بیماری، معمولا از اواخر شهریورماه تا اواسط آبان ماه، می باشد.

دکتر محمدی اضافه کرد: پس از دریافت واکسن آنفولانزا 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا بدن آنتی بادی‌های محافظت کننده تولید کند و در این مدت همچنان فرد در معرض ابتلا به آنفولانزا قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: واکسن آنفولانزا برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا است و از ابتلا به سرما خوردگی با ویروس های دیگر نمی تواند پیشگیری کند از این رو رعایت مراقبت های بهداشتی الزامی است.
تعداد بازدید: 113
Powered by DorsaPortal