دانشکده علوم پزشکی بروجن
۱۴۰۳/۱۰/۲
برنامه عملیاتی گروه پرستاری

برنامه عملیاتی گروه پرستاری

برنامه عملیاتی گروه پرستاری تا سال 1403

گروه پرستاری، به‌عنوان یکی از گروههای بزرگ دانشکده پرستاری بروجن، سطوح بالای شایستگی، خلاقیت و نوآوری را ترغیب کرده و اعضای هیئت‌علمی این گروه، از قابلیت‌های رهبری و مشاوره در سیاست‌گذاری‌های مرتبط، ارائه خدمات سلامت و انجام پژوهش‌های بالینی برخوردارند. دانشجویان شاغل به تحصیل در گروه که با پیش‌زمینه‌های متفاوت و تنوع فرهنگی، از اقصی نقاط کشور گرد هم جمع گردیده‌اند، زیر نظر اساتید و با بهره‌گیری از دانش و تجارب ایشان و نیز برخورداری از عرصه‌های بالینی و اجتماعی مناسب، خود را برای ارائه نقش‌های موردنیاز در بالین، آموزش و پژوهش آماده می‌سازند.

ارزش‌ها

حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های والای اسلام

عدالت اجتماعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و اقتصاد مقاومتی

رسالت

گروه پرستاری دانشکده پرستاری بروجن با تلاش و همکاری اعضای هیئت‌ علمی و دانشجویان پرستاری، فوریت پزشکی و تکنولوژی جراحی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در محیطی خلاق و پویا با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین به توسعه کمی و کیفی آموزش پاسخگو، عدالت‌محور، با اخلاق همراه با یادگیری خود راهبر به‌منظور رسیدن به حداکثر توانایی رهبری و شایستگی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه گام برمی‌دارد.

مأموریت‌ها

آماده‌سازی افراد در دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای قرار گرفتن در نقش‌های پرستاری، ... در عملکرد بالینی، خدمات سلامت، مدیریت، آموزش و پژوهش

رسیدن به سطوح بالای شایستگی در آموزش پرستاری

افزایش همکاری با بخش بالین برای توسعه‌ی آموزش بالینی

ارائه مشاوره و اجرای برنامه‌های آموزشی برای پرستاران بالینی به‌منظور ارتقای مراقبت بالینی بر اساس دانش روز


راهبردها و اهداف کلی و اختصاصی

هدف عملیاتی

هدف کلی

اهداف اختصاصی

هدف عملیاتی 1: ارتقا منابع و زیرساخت‌های آموزشی گروه پرستاری

هدف کلی 1-1: ارتقاء وضعیت شغلی، فرهنگی و علمی کارکنان و اعضای هیئت‌علمی

توانمندسازی کیفی اعضا هیئت‌علمی بر اساس وظایف هفتگانه

تکمیل کادر آموزشی (جذب نیروی توانمند هیئت‌علمی و غیر هیئت‌علمی با در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای گری)

افزایش انگیزه در اعضای هیئت‌علمی

ارتقا توانمندی کارکنان

هدف کلی 1-2: ارتقاء فضا و تجهیزات

تجهیز گروه

ارتقا محیط بیمارستانی

توسعه ارتباطات داخلی و بین بخشی

هدف عملیاتی 2: توسعه رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های بین‌رشته‌ای بر مبنای سند آمایش سرزمین

هدف کلی 2-1: ایجاد و جذب تحصیلات تکمیلی

جذب رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد بر اساس سند منطقه‌ای آمایش سرزمین

هدف کلی 2-2: بین‌المللی سازی دانشکده

جذب دانشجویان شهریه‌پرداز- بین‌الملل به میزان 5% کل

هدف عملیاتی 3: ارتقا سطح توانمندی‌های دانش‌آموختگان گروه

هدف کلی 3-1: ارتقاء وضعیت علمی و فرهنگی دانشجویی

افزایش اردوهای علمی و فرهنگی برای دانشجویان

تقویت انجمن‌های علمی دانشجوئی

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان، با حضور مسئولین گروه،دانشکده و دانشگاه

برگزاری جلسات توجیهی جهت دانشجویان جدیدالورود

هدف کلی 3-2: ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در آموزش دانشجویان

ایجاد ارتباط با دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده

توسعه اخلاق حرفه‌ای دانشجویان

آمورش پاسخگو

هدف کلی 3-3: اعتباربخشی گروه پرستاری

اعتباربخشی گروه

هدف کلی 3-4: توسعه و ارتقای فعالیت کارگروه‌های طرح تحول آموزش

پیشبرد طرح تحول

توسعه تحقیقات در زمینه آموزش

هدف کلی 3-5: ارتقا فرایند ارزشیابی

تشکیل کمیته‌های ارزیابی (ارزیابی درونی، برنامه ریزی درسی)

ارزشیابی طرح درس

ارزیابی برنامه درسی

بازنگری و اصلاح لاگ‌بوک‌ها به‌طور دوره‌ای بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده

حرکت به‌سوی الکترونیک نمودن لاگ‌بوک‌ها

ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای از طریق برگزاری آزمون‌های آسکی قبل و بعد از دوه کارورزی

هدف کلی 3-6: ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان گروه

ارتقای کیفیت برنامه‏های آموزش مداوم با مشارکت علمی اعضای گروه(بهبود دانش و عملکرد پرسنل مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه)

هدف کلی 3-7: ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان

ارتقاء نقش استاد مشاور در بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان

ارتقا کارآمدی کلاس‌های نظری و عملی

ارتقا کارآمدی کارورزی و کارآموزی‌ها

تلاش در راستای ایجاد و تثبیت طرح اینترشیپ دانشجویان کارورز پرستاری

توانمندسازی دانشجویان

ارتقا فرایند کمی و کیفی پایان‌نامه‌ها

افزایش انگیزه دانشجویان برای تلاش بیشتر

توسعه محتوای آموزشی

 

هدف کلی 3-8: ارتقا زیرساخت‌های آموزش مجازی

ارتقا زیرساخت‌های آموزش مجازی


راهبردها و اهداف کلی و اختصاصی و فعالیت‌ها

هدف عملیاتی 1: ارتقا منابع و زیرساخت‌های آموزشی گروه

هدف کلی 1-1: ارتقاء وضعیت شغلی، فرهنگی و علمی کارکنان و اعضای هیئت‌علمی

اهداف اختصاصی

شماره

فعالیت

توانمندسازی کیفی اعضا هیئت‌علمی گروه بر اساس وظایف هفتگانه

1

نیازسنجی از اعضاء هیئت‌علمی گروه در مورد کارگاه‌های موردنیاز (در ارتباط با روش‌های نوین تدریس و ارزشیابی بالینی، توسعه اخلاق حرفه‌ای و معرفت‌افزایی و سایر کارگاه‌های تخصصی مورد نیاز)

2

ارسال نتیجه به EDO و معاونت آموزشی دانشکده

3

تدوین تقویم سالیانه برای آموزش اعضای هیئت‌علمی گروه

4

تقسیم‌کار بین اعضاء گروه جهت برگزاری کارگاه‌های مورد نیاز

5

تعیین دبیر علمی کارگاه‌های مورد نیاز

6

اجرای برنامه‏های آموزشی

7

تسهیل شرکت اعضای هیئت‌ علمی گروه در کارگاه‌های آموزشی عمومی و اختصاصی درون دانشگاهی

8

تسهیل شرکت اعضای هیئت‌علمی گروه در کارگاه‌های آموزشی عمومی و اختصاصی برون دانشگاهی مانند شرکت در کنگره‌ها، سمینارها و...

9

پیگیری ارائه گواهی کارگاهها

10

بازخورد نتیجه ارزشیابی به اساتید و مربیان به شکل محرمانه

11

تسهیل شرکت افراد در دوره‏های تخصصی

12

ترغیب اعضای هیئت‌علمی گروه برای تدوین برنامه توسعه فردی سالیانه

تکمیل کادر آموزشی (جذب نیروی توانمند هیئت‌علمی و غیر هیئت‌علمی با در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای گری)

13

نیازسنجی جذب اعضاء هیئت‌علمی و کارشناسان جهت گروه

14

ارسال لیست درخواست تعداد عضو هیئت‌علمی و غیر هیئت‌علمی مورد نیاز گروه متناسب با تعداد دانشجویان، رشته مقاطع، تعداد واحدهای گروه

15

نیازسنجی جذب کارشناسان گروه

16

پیگیری جذب نیروی کارشناسی موردنیاز برای گروه

17

به‌روزرسانی فرم‌های آزمون مصاحبه و عملی متقاضیان عضویت در هیئت‌علمی گروه

افزایش انگیزه در اعضای هیئت‌علمی گروه

18

تأمین امکانات، تجهیزات حداقلی از قبیل پرینتر، اسکنر، فایل و ...

19

پیگیری به‌روزرسانی پرداختی‌های اعضای هیئت‌علمی و کارکنان گروه در خصوص تمام‌وقتی و حق‌التدریس

20

برگزاری اردوهای فرهنگی- تفریحی جهت کارکنان و اعضای هیئت‌علمی (نیازسنجی از کارکنان و اعضای هیئت ‌علمی و گروه و پیگیری لازم)

ارتقا توانمندی کارشناسان گروه

21

نیازسنجی و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی کارشناسان گروه

     

هدف کلی 1-2: ارتقاء فضا و تجهیزات

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

تجهیز گروه

22

تهیه لیست و خرید کتاب‌های مورد نیاز گروه

23

ارزیابی و تهیه تجهیزات مورد نیاز گروه با توجه به تعداد و مقاطع تحصیلی دانشجویان

24

تهیه لیست تجهیزات اداری و آموزشی مورد نیاز گروه با توجه به تعداد دانشجویان و کادر اعضای هیئت‌علمی و اداری گروه

ارتقا محیط بیمارستانی

25

ارتقاء کیفی فضای فیزیکی بیمارستان برای حضور اعضاء هیئت ‌علمی گروه در بالین

 

26

ارتباط مستقیم با اعضای هیئت‌ علمی، تبادل‌نظر و هماهنگی برنامه‌های آموزشی گروه و نماینده دانشجویان مقاطع مختلف

27

افزایش ارتباط با دانشجویان و استفاده از نظرات آنان در ارتقاء سطح آموزش گروه(برگزاری نشست با نمایندگان دانشجویان و شنیدن و پیگیری نظرات، پیشنهادات و نیازهای دانشجویان)

هدف عملیاتی 2: توسعه رشته‌های گروه و رشته‌های بین‌رشته‌ای بر مبنای سند آمایش سرزمین

هدف کلی 2-1: توسعه تحصیلات تکمیلی

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

افزایش رشته‌های مصوب در گروه بر اساس سند منطقه‌ای آمایش سرزمین

28

هماهنگی جهت پذیرش و جذب دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی بروجن و دانشگاه آزاد در فیلدهای بالینی

29

تدوین، تکمیل، تهیه مستندات و پیگیری اخذ رشته کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس

هدف کلی 2-2: بین‌المللی سازی گروه

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

جذب دانشجویان شهریه‌پرداز- بین‌الملل به میزان 5% کل

30

به‌روزرسانی مشخصات انگلیسی گروه (بروز رسانی لینک‌ها، مشخصات و محتویات سایت گروه)

31

ایجاد بستر برای پذیرش دانشجوی پردیس و بین‌الملل (برگزاری برنامه‌های توانمندی برای اساتید -ایجاد فضای فیزیکی مناسب)

32

نیازسنجی از مسئولین امور آموزش بین‌الملل در خصوص اجرای برنامه

33

شناسایی و تعیین عرصه‌های مناسب بالینی

34

تعیین یک نماینده از گروه برای امور بین‌الملل

35

برقراری ارتباط بمنظورآماده‌سازی مرکز درمانی، مسئولین و پرسنل مربوطه برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل

36

ارتقا کمی و کیفی روابط بین‌الملل با هدف گسترش رشته‌ها و افزایش پذیرش دانشجویان خارجی و درآمدزایی مالی در گروه


هدف عملیاتی 3: ارتقا سطح توانمندی‌های دانش‌آموختگان گروه

هدف کلی 3-1: ارتقاء وضعیت علمی و فرهنگی دانشجویی

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

افزایش اردوهای علمی و فرهنگی برای دانشجویان

37

نیازسنجی از اعضا هیئت علمی و دانشجویان و پیگیری لازم

پیشنهاد و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان، با حضور مسئولین دانشکده

38

برگزاری حداقل یک جلسه عمومی در هر ترم با هماهنگی مسئولین دانشکده و برگزاری جلسات ماهیانه با نماینده دانشجویان کارشناسی و کلیه دانشجویان ارشد با مسئولین گروه و دانشکده

برگزاری جلسات توجیهی جهت دانشجویان جدیدالورود

39

برگزاری جلسات توجیهی با هماهنگی مسئولین دانشکده برای هر گروه ورودی

هدف کلی 3-2: ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در آموزش دانشجویان

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

ایجاد ارتباط با دانشجویان و دانش‌آموختگان گروه

40

برگزاری نشست مشورتی با نمایندگان دانشجویان و نظرسنجی در ارتباط با نیازهای آموزشی آن‌ها

41

تشکیل گروه‌های مجازی دانشجویی بین نمایندگان دانشجویان و آموزش و انعکاس نظرات به معاونت آموزشی دانشکده

42

پیگیری راه‌اندازی سامانه دانش‌آموختگان

توسعه اخلاق حرفه‌ای دانشجویان

43

برگزاری کارگاه اخلاق حرفه‌ای، برقراری ارتباط با بیمار و خانواده و کارگاه‌های موردنیاز دانشجویان

44

تسهیل و تشویق دانشجویان کارشناسی ارشد در ارتباط با نیازسنجی پژوهشی جامعه و انتخاب عنوان تحقیقاتی در همین راستا

آمورش پاسخگو

45

اردوهای جهادی (اعزام دانشجویان به مناطق محروم و آسیب‌پذیر)

46

اعزام دانشجو برای خدمات به زائران عاشورا و اربعین حسینی

47

برگزاری کمپین‌های آموزشی

هدف کلی 3-3: اعتباربخشی گروه

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

اعتباربخشی گروه

48

انجام ارزیابی درونی گروه‌های با تعیین وضعیت آموزشی، پژوهشی و ... گروه‌های آموزشی و نقاط قوت و ضعف آن طبق دستورالعملها و جدول زمانی ابلاغی

هدف کلی 3-4: توسعه و ارتقای فعالیت کارگروه‌ طرح تحول آموزش

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

پیشبرد طرح تحول

49

عملیاتی کردن فعالیت‌ها و مصوبات کارگروه‌ (تدوین و برگزاری دقیق برنامه جلسات در طول سال، برگزاری جلسه توجیهی با حضور کلیه اعضای هیئت‌علمی گروه در راستای آشنایی هر چه بیشتر با اهداف و این کارگروه‌)

توسعه تحقیقات در زمینه آموزش

50

انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه پژوهش در آموزش و فرایندهای جشنواره شهید مطهری توسط اعضای هیئت‌علمی گروه و دانشجویان


هدف کلی 3-5: ارتقا فرایند ارزشیابی

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

تشکیل کمیته‌های ارزیابی اساتید گروه

51

برنامه‏ریزی برای انجام ارزشیابی اساتید گروه

52

ارائه فیدبک به اساتید

بهبود روند برگزاری امتحانات گروه

53

تشکیل کمیته آزمون/امتحانات برای برگزاری آزمون دانشجویان

54

تدوین و ابلاغ فرم یکسان برای سؤالات آزمون‏ها

55

ابلاغ دستورالعمل نحوه اجرای آزمون‏ها به اعضای گروه‏

56

نظارت بر حسن برگزاری آزمون‏ها و امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم اعضا گروه

57

نظارت بر کیفیت سؤالات میان‌ترم و پایان‌ترم. ارزیابی سؤالات امتحانی- بررسی و تبادل‌نظر در مورد سؤالات امتحانی با توجه به نتایج ارائه‌شده توسط EDO و کمیته اعتباربخشی دانشکده به مدیر گروه (طبق فرمتهای مربوطه)-پیگیری موارد بازخورد داده‌شده به اساتید در مورد اعمال تغییرات لازم در مورد سؤالات امتحانی

58

بررسی نتایج آنالیز سؤالات آزمون و فیدبک نتایج به اساتید گروه

59

برنامه‏ریزی جهت الکترونیک شدن آزمون‏ها

60

عملیاتی نمودن بلوپرینت از ترم آتی

61

استفاده از شیوه‌های نوین ارزشیابی بالینی

ارزشیابی طرح درس اعضای گروه

62

بررسی و بازنگری کلیه طرح درس‌ها مطابق با فرمت جدید پیشنهادی از سوی مدیر گروه

ارزیابی برنامه درسی

63

بازنگری آرایش‌ترمی دروس گروه‌ بر اساس آیین‌نامه وزارت مطبوع

64

بازنگری و به‌روزرسانی کوریکولوم آموزشی گروه با تشکیل جلسات بازنگری و ارسال پیشنهادات به معاونت آموزشی دانشکده

بازنگری و اصلاح لاگ‌بوک‌ها به‌طور دوره‌ای بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده

65

تشکیل جلسات گروه جهت بازبینی لاگبوکهای طراحی‌شده (همراه با دعوت از اساتید گروههای دیگر که در کارآموزیهای واحدهای مربوطه با گروه مشارکت دارند)

66

جست‌وجوی کتابخانهای

67

بررسی فرمت اولیه

68

اعمال اصلاحات لازم و بازخورد به اساتید گروه

69

تحویل به کارشناس EDO جهت آخرین بازبینی توسط EDO

70

بارگذاری در سایت دانشکده

71

اجرای لاگ‌بوک

حرکت به‌سوی الکترونیک نمودن لاگ‌بوک‌ها

72

تدوین و اجرایی سازی لاگ‌بوک‌های الکترونیک

73

تشکیل جلسات بازنگری و ارسال پیشنهادات به معاونت آموزشی دانشکده

ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای از طریق برگزاری آزمون‌های آسکی قبل و بعد از دوره کارورزی از

74

برگزاری کارگاه‏های آموزشی و توجیهی برای دانشجویان

75

تشکیل تیم آزمون

76

طراحی و بازبینی سناریو

77

تدوین چک‌لیست‌های ارزیابی

78

انتخاب و آموزش بیمار نما

79

برنامه‌ریزی برای اجرای آزمون

80

ارزشیابی آزمون اسکی پیش کارورزی

هدف کلی 3-6: ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

ارتقای کیفیت برنامه‏های آموزش مداوم (بهبود دانش و عملکرد پرسنل مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه)

81

نیازسنجی برنامه‏های آموزش مداوم توسط کمیته آموزش مداوم

82

برنامه‌ریزی سالیانه برای تعیین اولویت‏ها و برنامه‏های آموزش مداوم

83

اجرا و مشارکت در برنامه‏های آموزش مداوم

84

استفاده از اعضای هیئت‌علمی گروه برای ارائه کلاس‌های بازآموزی در مراکز درمانی

85

استفاده از دانشجویان ارشد گروه برای ارائه کلاس‌هایی جهت بازآموزی پرسنل مراکز درمانی

86

شرکت اعضای هیئت‌علمی گروه در کارگاه‌های آموزشی عمومی و اختصاصی درون دانشگاهی

87

شرکت اعضای هیئت‌علمی گروه در کارگاه‌های آموزشی عمومی و اختصاصی برون دانشگاهی در ساعات حضور فیزیکی

هدف کلی 3-7: ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

ارتقاء نقش استاد مشاور گروه در بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان

88

تشکیل جلسات مشترک اساتید مشاور و احیای جلسات عمومی اساتید مشاور گروه با دانشجویان به‌خصوص دانشجویان دارای افت تحصیلی

89

ارائه شرح وظایف بر اساس آخرین ویرایش آیین‌نامه استاد مشاور

90

ارزیابی افت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

91

تعیین، نظارت و پایش کار اساتید مشاور گروه

92

پیگیری مشکلات تحصیلی دانشجویان (همکاری با اساتید مشاور دانشجویان- ارتباط مستمر با اساتید مشاور دانشجویان- پیگیری مشکلات دانشجویان و اقدامات مقتضی بعد از هماهنگی با استاد مشاور مربوطه)

ارتقا کارآمدی کلاس‌های نظری و عملی

93

نظارت بر پوشش سرفصل دروس

94

نظارت بر ساعات برگزاری کلاس گروه در راستای بهبود وضعیت کمی و کیفی کلاس‌های آموزشی حضوری و مجازی

95

شناسایی چالش‌های آموزش نظری-عملی از دیدگاه اساتید گروه و ارائه بازخورد و انجام اصلاحات

96

شناسایی چالش‌های آموزش نظری-عملی از دیدگاه دانشجویان و ارائه بازخورد و انجام اصلاحات

97

نیازسنجی از دانشجویان کارشناسی برای تعیین برخی از عناوین کارگاه‌های آموزشی مطابق با ساعات موردنظر در کوریکولوم

98

نظارت بر کیفیت و کمیت آموزش‌های ارائه‌شده توسط اعضاء گروه‌

99

نظارت بر حسن اجرای کارگاه‌های آموزشی دانشجویان که گروه متولی آن می‌باشند

100

نظارت بر کیفیت و کمیت آموزش‌های ارائه‌شده توسط اعضاء گروه در دروس مشترک با سایر گروه‌های آموزشی

ارتقا کارآمدی کارورزی و کارآموزی‌ها

101

برنامه‌ریزی ترمیک با کمیته برنامه‌ریزی

102

مکاتبه با معاونت آموزشی دانشکده

103

کنترل امکانات رفاهی گروه در هر بیمارستان

104

شرکت و طرح مشکلات و مسائل در جلسات معاونین آموزشی بیمارستانها

105

شناسایی چالش‌های آموزش بالینی از دیدگاه اساتید گروه و ارائه بازخورد و انجام اصلاحات

106

شناسایی چالش‌های آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان گروه و ارائه بازخورد و انجام اصلاحات

107

شناسایی چالش‌های آموزش بالینی از دیدگاه مدیران بیمارستان و مراکز بهداشتی و ارائه بازخورد و انجام اصلاحات

108

انجام بازدیدهای مستمر از کارآموزی‌ها. بازدیدهای دورهای از کارآموزیها-تنظیم گزارش بازدیدهای انجام‌شده-تحویل گزارشات به معاونت آموزشی دانشکده- طرح مشکلات دیده‌شده در جریان بازدیدها در جلسات گروه جهت ارائه نقطه‌نظر و راهکار پیگیری مشکلات و مسائل موجود در کارآموزیها تا حل مشکل

109

نظارت بر حضور مستمر اساتید گروه در برگزاری کلاسهای آموزشی: بررسی حضور اساتید گروه در برگزاری کلاسهای آموزشی و بازخورد به اساتید گروه

110

برگزاری جلسات مستمر با اعضای گروه‌ به‌منظور ارتقای کیفیت آموزشی: تعیین تاریخ جهت تشکیل جلسات، اطلاعرسانی به اعضای گروه (در صورت لزوم دعوت از اعضای گروههای دیگر بسته به دستور جلسه مشخص‌شده)، برگزاری جلسات

بررسی نظرات اساتید گروه و نقطه نظرات و راهکارهای ارائه‌شده، پیگیری مصوبات جلسات، ارسال مصوبات گروه به معاونت آموزشی

111

دریافت نظرات دانشجویان در زمینه کیفیت آموزش بالینی

112

دادن بازخورد به اعضا گروه در مورد کیفیت آموزش بالینی

113

درخواست انجام اصلاحات در زمینه آموزش بالینی از اعضا گروه

114

پیگیری و نظارت بر روند انجام اصلاحات در گروه‏

115

توانمندسازی اساتید گروه برای استفاده از شیوه‌های نوین آموزش بالینی

116

برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی برای برگزاری راندهای بالینی بین حرفه‏ای

117

نظارت بر نحوه اجرای راندهای بالینی بین حرفه‏ای

118

آماده‌سازی دانشجویان کارشناسی برای کارورزی در عرصه

119

اماده‌سازی بستر برای برگزاری کارآموزی و کارورزی‏ها بر اساس مدل فرایند پرستاری

120

تلاش در راستای ایجاد و تثبیت آموزش آبشاری

121

اجرای برنامه Dress Code جهت دانشجویان گروه (تشکیل جلسات-تعیین فرم-سفارش فرم مربوطه-برگزار ی جشن روپوش جهت دانشجویان پرستاری)

122

برگزاری حداقل یک جلسه در شروع و ادامه هر سال تحصیلی با حضور ناظر بالینی و مسئولین دروس بالینی در عرصه

123

درخواست گزارش کتبی فعالیت از ناظر بالینی مطابق با شرح وظایف محوله

124

انجام بازدیدهای دوره‌ای از محیط‌های آموزشی بالینی

125

تلاش برای الکترونیک کردن لاگ‌بوک‌ها

126

نظارت بر حسن انجام کارورزی دانشجویان کارشناسی ارشد مطابق با وظایف محول شده در طرح درس

تلاش در راستای ایجاد و تثبیت طرح اینترشیپ دانشجویان کارورز

127

مصوب نمودن طرح اینترشیپی دانشجویان پرستاری

128

آماده‌سازی محیط آموزش بالینی و آشنای نمودن عوامل اجرایی با آیین‌نامه کارورزی در عرصه

توانمندسازی دانشجویان

129

نیازسنجی برگزاری کارگاههای آموزشی (برگزاری کارگاه‌های اختصاصی موردنیاز دانشجویان در زمینه شغلی)

130

اعلام کارگاههای موردنیاز به معاونت آموزشی دانشکده و دعوت از اساتید مربوطه

131

اعلام تاریخ تشکیل کارگاه (سایت دانشکده- نصب اطلاعیه و بنر در فضای دانشکده)

132

پیگیری ارائه گواهی

133

نیازسنجی برای ترم آتی

134

برنامه‏ریزی و اجرای دوره‏های آموزشی مربوطه به طرح های تحقیقاتی

135

دریافت اولویت‌های پژوهشی از مراکز درمانی و مراکز تحقیقاتی مورد تائید معاونت پژوهشی دانشکده

136

استفاده از رویکرد بین‌رشته‌ای به‌ویژه با گروه‌های بالینی دانشکده پزشکی در غنی سازی طرح­های تحقیقاتی

137

هدایت دانشجویان به کمیته تحقیقات دانشجویی با ارائه پروپوزال به‌ویژه با راهنمایی اعضاء هیئت‌علمی با محوریت اولویت‌های پژوهشی و مشکلات بالین

138

هدایت اعضاء هیئت‌علمی گروه به مرکز تحقیقات دانشکده با ارائه پروپوزال با محوریت اولویت‌های پژوهشی و مشکلات بالین

139

هدایت دانشجویان برای شرکت در همایش‌ها و سمینارهای درون دانشگاهی و برون دانشگاهی با ارائه مقاله

140

نظارت بر حسن اجرا و اتمام مراحل مختلف پایان‌نامه مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده برای دانشجو در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده

141

انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با مراکز تحقیقاتی مورد تائید معاونت پژوهشی دانشکده

افزایش انگیزه دانشجویان برای تلاش بیشتر

142

معرفی دانشجویان برتر در انتهای هر نیمسال تحصیلی و کل دوره به معاونت اموزشی دانشکده در هر نیمسال تحصیلی

143

تقدیر از دانشجویانی که بیشترین پیشرفت تحصیلی را داشته‌اند بر اساس معدل اخذ شده در هر نیمسال و معدل کل دوره آموزشی

144

تجلیل از دانشجویان استعداد درخشان و برتر جشنواره‌های علمی فرهنگی

145

همکاری جهت تقویت روحیه نشاط و پویایی و ایجاد انگیزه تلاش بیشتر با تقدیر از دانشجویان برتر در جشن روز دانشجو و روزهای مخصوص هر رشته- تورهای آموزشی درون دانشگاهی

توسعه محتوای آموزشی

146

تهیه کلیپ‌های آموزشی

147

تهیه پوسترهای آموزشی

148

کارگاه‌های توانمندسازی اعضا گروه برای تولید محتوا

هدف کلی 3-8: ارتقا زیرساخت‌های گسترش آموزش مجازی

اهداف اختصاصی

ردیف

فعالیت

ارتقا زیرساخت‌های آموزش مجازی

149

برگزاری جلسات همفکری با اعضای هیئت‌علمی گروه و نمایندگان دانشجویان

150

تلاش در جهت ارائه کلیه برنامه‌های آموزشی رشته مقاطع مختلف به‌صورت ترکیبی

151

ارتقاء کیفی آموزش مجازی (مولتی‌مدیا) از طریق بررسی محتواهای بارگذاری شده اساتید گروه

152

ارتقا توانمندی اساتید گروه در زمینه آموزش مجازی

153

تعیین و اجرای سازوکارهای تشویقی برای اساتید گروه ارائه‌دهنده دروس به‌صورت مجازی

تاریخ به روز رسانی: 1403/09/06
تعداد بازدید: 5874
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:22
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس :بروجن - میدان شهید بهشتی- بلوار شهید بنایی-دانشکده علوم پزشکی بروجن (ساختمان قبلی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج))
دورنگار: 34235298-038         تلفن : 72 - 03834235271
سایت دانشگاه : https://skums.ac.i
آدرس ایمیل دانشکده : Borujenfaculty@skums.ac.ir 
تاریخ بروز رسانی 1403/10/02
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal